ارومیه- ایرنا- مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی گفت: امدادگران و نجات گران این نهاد طی سال جاری، ۸۸۰ عملیات امدادی در راستای نجات جان شهروندان در نقاط مختلف استان انجام داده اند.

حمید محبوبی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد، ۴۹۴ مورد مربوط به حوادث ترافیکی و جاده ای بوده است.

وی اضافه کرد: ۶۴ مورد عملیات کوهستان، ۲۹ مورد کمک به افرادی که دچار آبگرفتگی شده بودند و ۱۲ مورد عملیات در خصوص کشف مفقودی از جمله اقدامات هلال احمر در سال جاری به شمار می رود.

وی اظهار کرد: در این حوادث نزدیک به سه هزار و ۲۰۰ نفر حادثه دیده از کمک های هلال احمر برخوردار شدند که از این تعداد، حدود یک هزار و ۸۰۰ نفر مصدوم بودند.

مدیرعامل هلال احمر آذربایجان غربی ادامه داد: ۵۰۷ نفر از این تعداد به مراکز درمانی منتقل شدند.

محبوبی گفت: در سال جاری افزون بر چهارهزار و ۱۰۰ امدادگر همکاری داشته و بیش از ۱۱۰ خودرو امدادی و کمک دار مورد استفاده قرار گرفته است.

وی افزود: بیش از ۲۱ درصد این حوادث در شهرستان ارومیه بوده و مرکز استان با ۱۸۵ حادثه بیشترین میزان را به خود اختصاص داده ضمن اینکه سلماس و اشنویه، البته با فاصله در رده های دوم و سوم بیشترین حوادث قرار داشتند.

وی اضافه کرد: پایگاه‌ امداد و نجات قوشچی ارومیه پرکارترین پایگاه بوده و با پوشش ۷۷ موردی، بیشترین اقدامات امدادی را انجام داده است؛ علاوه بر آن، آغ بلاغ اشنویه و سه راهی جلدیان پیرانشهر در رده های بعدی بیشترین عملیات امدادی بوده اند.