تبریز - ایرنا - وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه ۲۲۰ نفر از ورزشکاران آذربایجان شرقی عضو تیم‌های ملی هستند، گفت: ورزش این استان برای همه تیم‌های ملی ظرفیت بزرگی است.

به گزارش ایرنا، احمد دنیا مالی روز سه‌شنبه در مراسم افتتاح سالن سه هزار نفری شهید آیت الله آل هاشم در تبریز گفت: ورزشکاران این استان می‌توانند در همه رشته‌ها سردمدار کشور باشند.

وی ادامه داد ورزش آذربایجان شرقی برای ما نقطه قوت در سطح ملی است و انتظار از مجموعه ورزش و جوانان استان بیش از اینهاست.

دنیا مالی حضور آقای سرمست به عنوان استاندار در آذربایجان شرقی را ظرفیتی بزرگ برای ورزش این استان اعلام کرد و گفت: امیدوارم با حضور ایشان سرانه ورزشی استان رو به افزایش باشد

وی ادامه داد: از همکارانم در آذربایجان شرقی نیز توقع دارم تا زمینه برگزاری مسابقات بین‌المللی را فراهم کنند زیرا تبریز در دنیا نشان و اعتبار خاصی دارد و این ظرفیت در شهر وجود دارد و باید با برگزاری مسابقات ملی منطقه‌ای و جهانی از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم.

دنیا مالی همچنین از بخش خصوصی برای حضور در ساخت و ایجاد فضاهای ورزشی دعوت به عمل آورد و گفت: برای توسعه فضاهای ورزشی و بالا بردن سرانه ورزشی در این شهر باید بیش از پیش تلاش شود.

سرانه ورزشی آذربایجان شرقی با شرایط قابل قبول فاصله دارد

استاندار آذربایجان شرقی نیز در این مراسم با اشاره به اهمیت ورزش در سلامت جامعه اظهار کرد: نقش ورزش در سلامت جامعه مهم است و جامعه با نشاط پویا و فعال جزو ملزومات سیاستگذارهای عمومی استان است.
بهرام سرمست گفت در جامعه نیاز به گسترش زیرساخت‌های ورزشی داریم و افتتاح سالن خانه والیبال گامی برای توسعه ورزش تخصصی و قهرمانیست.

وی ادامه داد : از نظر سرانه ورزش استان آذربایجان شرقی نسبت به جایگاه تاریخی خود فاصله گرفته و نیاز داریم تا مجموعه ورزشی یادگارمان و باغ شمال این شهر اصلاح و تکمیل شود.

سرمست بیان کرد در شهرستان‌های استان ورزشگاه های خوبی در دست ساخت هستند که بالای ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند و اگر همت شود می‌توانیم به زودی از آنها بهره‌برداری کنیم

وی با بیان اینکه در مجموعه وزارت ورزش و جوانان بحث جوانان مورد غفلت واقع شده است، ادامه داد: باید در زمینه گسترش فضای ورزشی ویژه جوانان و حضور آنها در عرصه‌های اجتماعی زمینه‌های لازم فراهم شود.

تیم تراکتور نیاز به حمایت دوچندان وزارت ورزش و جوانان دارد

وی از تیم فوتبال تراکتور به عنوان ظرفیت و برندی معتبر در استان و کشور نام برد و گفت: با استفاده از این ظرفیت می‌توانیم گردشگری ورزشی را که کمتر به آن توجه شده توسعه دهیم در این زمینه به حمایت‌های همه جانبه وزارت ورزش و همه دستگاه‌ها نیاز است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان نیز در این مراسم با اشاره به اینکه کلنگ ساخت این سالن ۱۶ سال پیش به زمین زده شده بود، گفت: با حمایت سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان موفق شدیم این سالن را پس از ۱۶ سال به مرحله بهره‌برداری برسانیم.

حبیب ستوده نژاد ادامه داد: این سالن به عنوان خانه والیبال آماده ارائه خدمات به علاقه‌مندان این رشته خواهد بود و با بهره‌برداری از آن تبریز این ظرفیت را پیدا کرده که از رویدادهای مهم آسیایی و حتی جهانی نیز میزبانی کند.

وی اضافه کرد پیش از این تنها سالنی که برای والیبال در استان اختصاص داشت سالن شهید اقدمی بود که سه روز در هفته در اختیار والیبالیست‌های استان بود.

این سالن ورزشی به متراژ ۳ هزار و ۶۱۴ متر مربع و با هزینه‌کرد ۵۰۰ میلیارد ریال به همت اداره کل ورزش و جوانان استان آذربایجان شرقی احداث شده است.

به گزارش سه شنبه ایرنا، احمد دنیا مالی صبح امروز برای بازدید از مجموعه ورزشگاه یادگار امام، دیدار با امام جمعه تبریز و استاندار آذربایجان شرقی و همچنین افتتاح خانه والیبال تبریز وارد این شهر شد.

محمد شروین اسبقیان معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان هم در این سفر دنیا مالی را همراهی می کند.