تهران- ایرنا- همزمان با ادعاهای نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مبنی بر تلاش برای بازگرداندن ساکنان شمال فلسطین به خانه‌های خود، یک رسانه صهیونیستی گزارش داد که ۷۰ درصد ساکنان شمال سرزمین های اشغالی تمایلی به بازگشت ندارند.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا، کانال ۱۴ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد که بر اساس نظرسنجی انجام شده ۷۰ درصد ساکنان شمال به بازگشت به خانه‌هایشان فکر نمی‌کنند.

کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز با اشاره به تعطیلی مراکز آموزشی در نتیجه تداوم حملات تلافی‌جویانه حزب‌الله، گزارش داد که برای پنجمین هفته متوالی منطقه شمال فلسطین اشغالی در مرز لبنان، بدون موسسات آموزشی است.

پیشتر نیز رسانه‌های صهیونیستی به عدم تمایل ساکنان شمال فلسطین اشغالی برای بازگشت به خانه‌های خود از بیم حملات جنبش حزب‌الله اذعان کرده بودند.

رسانه‌های صهیونیستی پیش از این گزارش دادند که در نتیجه حملات حزب‌الله خسارت‌های زیادی به واحدهای تولیدی و بخش گردشگری شهرهای شمالی در مرز لبنان وارد آمده است.

با وجود انتشار این اخبار، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی امروز نیز مدعی تلاش برای بازگرداندن ساکنان شمال به خانه‌هایشان شد و گفت: ساکنان شمال به خانه‌های خود بازخواهند گشت؛ این مأموریتی بر دوش من است و هیچ فشاری چه داخلی چه خارجی مانع آن نخواهد شد.

به گزارش ایرنا، ارتش رژیم صهیونیستی دوم مهر حملات گسترده به مناطق مختلف جنوب لبنان را آغاز کرد که تا این لحظه نیز همچنان ادامه دارد.

براساس گزارش وزارت بهداشت لبنان، این حملات تا این لحظه حدود ۲ هزار و ۵۰۰ شهید و هزاران زخمی برجای گذاشته است.

حزب‌الله لبنان نیز در مقابل این تجاوز اشغالگران؛ عملیات‌های خود علیه مواضع و شهرک‌های صهیونیست نشین در شمال فلسطین اشغالی را در دستور کار قرار داد و طی روزها و ساعت های گذشته با پرتاب صدها موشک، مواضع رژیم صهیونیستی را موشک باران کرده است و همچنان به شکار نظامیان و ادوات زرهی اشغالگران در نبرد زمینی ادامه می دهد.