تهران-ایرنا- یک رسانه انگلیسی مدعی شد که یک کارمند زن در دفتر وزیر دفاع آمریکا، اسناد مرتبط با ماجراجویی احتمالی رژیم صهیونیستی علیه ایران را افشا کرده‌است.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، شبکه تلویزیونی «اسکای‌نیوز» انگلیس در گزارشی به نقل از یک مقام وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که سرویس های اطلاعاتی این کشور به یک کارمند ارشد زن در پنتاگون، درباره درز اطلاعات مربوطه مشکوک هستند.

این رسانه غربی، تصمیم گیری درباره عامل افشای اطلاعات محرمانه درباره ماجراجویی رژیم اشغالگر علیه ایران را منوط به اعلام نتایج تحقیقات رسمی دانست.

براساس گزارش اسکای نیوز، عامل افشای اطلاعات محرمانه، از کارکنان دفتر «لوید آستین» وزیر دفاع بوده است.

دفتر پلیس فدرال آمریکا(اف‌بی‌آی) نیز در بیانیه ای اعلام کرد که این نهاد امنیتی در حال بررسی انتشار عمومی اسناد بسیار محرمانه درباره ماجراجویی احتمالی رژیم صهیونیستی علیه ایران است.

پلیس فدرال آمریکا از بررسی چگونگی درز اطلاعات محرمانه درباره ماجراجویی تل‌آویو علیه جمهوری اسلامی توسط یک تیم متشکل از اعضای جامعه اطلاعاتی ایالات متحده و وزارت دفاع این کشور خبر داد.

به گزارش ایرنا، در حالی‌ که در هفته های اخیر و در پی عملیات موشکی موفقیت‌آمیز «وعده صادق ۲» رسانه های عبری و غربی، اخبار بی‌شماری از واکنش احتمالی رژیم صهیونیستی منتشر کرده بودند، افشای اسناد محرمانه تشکیلات اطلاعاتی آمریکا در مورد آمادگی نظامی تل آویو، هر گونه واکنش اشغالگران را با اما و اگرهای جدی روبرو ساخته است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس روزیکشنبه به نقل از سه مقام آگاه آمریکایی نوشت که این کشور در حال بررسی انتشار غیرمجاز اسناد فوق سری در مورد جاسوسی از برنامه های اسرائیل برای پاسخ به ایران است. چهارمین مقام آمریکایی نیز اصالت این اسناد را تائید کرد.

به نوشته این رسانه آمریکایی، این اسناد مربوط به سازمان ملی اطلاعات مکانی آمریکا (National Geospatial-Intelligence Agency) و سازمان امنیت ملی (National Security Agency) این کشور بوده و مدعی اند که اسرائیل مشغول جابجایی امکانات نظامی خود برای واکنش به موشک‌باران ۲۰ روز پیش ایران است. به نوشته آسوشیتدپرس، این اطلاعات در دسترس کشورهای عضو گروه «۵ چشم» (آمریکا، انگلیس، کانادا، نیوزیلند و استرالیا) نیز قرار داشته است.

یکی از مقام های آگاه به آسوشیتدپرس گفت که در چارچوب تحقیقات جاری، نحوه به دست آوردن این اسناد و آنکه یکی از اعضای جامعه اطلاعاتی آمریکا آنها را به عمد فاش کرده و یا با روش دیگری مانند هک به دست آمده، بررسی می شود. در این تحقیقات همچنین امکان دسترسی غیرمجاز به دیگر اطلاعات جاسوسی نیز لحاظ می شود.

به گفته این مقام، آمریکا در تلاش است تا دریابد چه افرادی پیش از افشای این اسناد به آنها دسترسی داشته اند.

در همین حال پنتاگون طی بیانیه‌ای اعلام کرد که از گزارش‌های مربوطه آگاه است، اما توضیح بیشتری در این مورد ارائه نکرد. پیشتر یک مقام ارشد اسرائیلی در مصاحبه با آکسیوس گفته بود که تشکیلات نظامی این رژیم، این نشت اطلاعاتی را «بسیار جدی» می گیرد.

جمعه پیش (۲۷ مهر)، شبکه خبری سی ان ان و تارنمای آکسیوس به نقل از ۲ سند منتشر شده در یک کانال تلگرامی مدعی شدند که اسرائیل در روزهای اخیر با انجام پروازهای شناسایی پهپادهای جاسوسی و جابجایی موشک های بالستیک درحال تدارک یک عملیات نظامی قریب ‌الوقوع است.