تهران- ایرنا- پیشکسوت استقلال، گفت: بازیکنان استقلال مقابل النصر عربستان در فاز دفاعی عملکرد خوبی را به نمایش گذاشته و اجازه خودنمایی به رقیب ندادند. با این حال حریف چندصد میلیون دلاری از یک غفلت استفاده کرد و به برتری رسید.

علی چینی پیشکسوت تیم فوتبال استقلال در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایرنا با اشاره به شکست استقلال در هفته سوم لیگ نخبگان آسیا مقابل النصر عربستان، اظهار داشت: بازی هیجان چندانی نداشت. استقلال رفته بود بازی را اداره کند و کادر فنی تمام تمرکز خود را معطوف به انجام این کار کرده بود و البته در این راه تا حد زیاد هم موفق بود.

وی افزود: فوتبال دو بخش دارد، حمله و دفاع. اگر در طول ۹۰ دقیقه فقط بخواهید دفاع کنید دچار اشتباه خواهید شد و گل دریافت می‌کنید. همین اتفاق در بازی استقلالل و النصر رخ داد و روی یک ضربه کرنر رونالدو ضربه بسیار خوبی را زد که حسینی با واکنش عالی خود توپ اول را دفع کرد، اما عدم پیگیری مدافعان استقلال این فرصت را در اختیار لاپورت گذاشت تا بر روی ریباند به گل برسد.

پیشکسوت استقلال خاطرنشان کرد: استقلال در طول بازی صاحب دو فرصت ایده‌آل برای گلزنی شد که بازیکنان این تیم انتظار آن را نداشته و خیلی عجله کردند و به راحتی آن را از دست دادند. اگر بازیکنان استقلال در آن لحظات از اعتماد به نفس کافی برخوردار بودند، قطعا شرایط فرق می‌کرد.

چینی تصریح کرد: استقلال در تعویض‌ها می‌توانست بهتر عمل کند. به نظرم نباید جلال‌آلدین ماشاریپوف از زمین بیرون می‌رفت، چراکه حضور همزمان ماشاریپوف و کاکوتا می‌تواسنت مالکیت تیم را در زمین بالاتر برد. ضمن اینکه هافبک ازبکستانی استقلال تا زمانی که در زمین حضور داشت، عملکرد خوبی را به اجرا گذاشته و به تیم ریتم داده بود.

وی تاکید کرد: البته نباید از بازی خوب استقلال در فاز دفاعی غافل شد. استقلال در این مسابقه دفاع تیمی خوبی را انجام داد و با بازی بسته، باعث شد تا النصر کمتر صاحب فرصت شود، اما این تیم که از بازیکنان مطرح و گرانقیمت استفاده می‌کند، از کوچک‌ترین فرصت‌، بهترین بهره را برد.

پیشکسوت استقلال با تمجید از عملکرد سیدحسین حسینی در بازی با النصر عربستان، اظهار داشت: حسینی نمایش بسیار خوبی داشت و واکنش‌های او فراتر از فوتبال ایران و حتی آسیا بود. این بازیکن نشان داد، حضورش در زمین موثر است.

چینی در خصوص انتقاداتی که در کادر مدیریت استقلال می‌شود، گفت: اگر نظر من که سال‌ها در استقلال به عنوان بازیکن، مربی تیم‌های پایه‌ای، مدیریت آکادمی و مربی تیم بزرگسالان حضور داشته و عمر و جوانی‌ام را در این تیم پشت سر گذاشتم را می‌خواهید، می‌گویم مدیریت استقلال در این فصل عملکرد خوب و مثبتی را داشته است.

وی افزود: فرشید سمیعی و حتی احمد شهریاری شرایط و بستر مناسب را برای یک تیم حرفه‌ای فراهم کرده‌اند. استقلال بهترین عملکرد را در بین تمام تیم‌های لیگ برتری در فصل نقل و انتقالات داشت و اردوی خوبی در خارج از کشور برگزار کرد.همه چیز از سوی مدیران فراهم شد و بازیکنان نیز نهایت تلاش خود را به کار می‌گیرند تا در هفته‌های آینده نتایج خوبی کسب کنند. البته حاشیه‌سازان در تلاش برای ضربه زدن به استقلال هستند و باز هم تاکید می‌کنم هواداران فهیم استقلال باهوش باشند و اجازه ندهند برخی‌ برای منافع شخصی‌شان از آنها سواستفاده کنند.

بازیکن سابق استقلال در پایان درباره انتخاب پیتسو موسیمانه به عنوان سرمربی جدید آبی‌های پایتخت، گفت: حضور سرمربی جدید، شوک مثبتی برای تیم خواهد بود. بازیکنان در بازی با النصر تلاش کردند تا خودشان را به موسیمانه نشان دهند. او کارنامه خوبی دارد و می‌تواند استقلال را به مسیر درست هدایت و روزهای درخشانی را برای این تیم رقم بزند.

تیم‌های استقلال و النصر عربستان در هفته سوم لیگ نخبگان آسیا از ساعت ۱۹:۳۰ دقیقه در ورزشگاه راشد شهر دوبی به مصاف یکدیگر رفتند که النصر به برتری یک بر صفر رسید.