سمنان - ایرنا - رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور گفت: مردم استان سمنان سالانه کمک‌های چشمگیری دارند و در بخش‌های مختلف حامی طرح‌های این نهاد هستند که نشانه تدین آنان است. 

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدمرتضی بختیاری شامگاه سه‌شنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان در دفتر امام جمعه سمنان افزود: مبلغ کل کمک‌های این استان به کمیته امداد در سال ۱۴۰۲ معادل۹۹۷ میلیارد ریال بود.

وی تاکید کرد: طرح‌های کمیته امداد این استان به خوبی اجرا شده و یکی از دلایل این موفقیت‌ها حمایت‌های نماینده ولی فقیه و رویکرد استاندار سمنان در حوزه کمیته امداد بوده است.

وی با اشاره به کمک‌های قابل توجه به‌ افراد تحت تکفل کمیته امداد سمنان، خاطرنشان کرد: این رویکرد نشانه تدین مردم‌ استان سمنان است.

بختیاری افزود: اقدامات مراکز نیکوکاری استان با مجوز کمیته امداد قابل قدردانی و لازم است این مراکز که برخی از آنها در مساجد استان قرار گرفته اند، مانند گذشته توسط مردم و مسوولان مورد حمایت بیشتری قرار گیرند.

نتیجه کمک‌های مردمی در طرح‌های کمیته امداد اطلاع‌رسانی شود

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان هم در این نشست گفت: تکریم خانواده مددجو و نیازمند این است که بتوانیم نیازهای آنها را تا حد امکان برطرف کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی ادامه داد: اقدامات خوبی طی چند سال اخیر در کمیته امداد استان انجام شده که نیاز افراد واجد شرایط را تا حد امکان بر طرف کرده است.

وی با اشاره به کمک‌های مردم متدین استان سمنان در طول سال، گفت: اطلاع‌رسانی درباره خدمات و طرح‌ها باعث ترغیب بیشتر شهروندان برای مشارکت می‌شود.

جشن خودکفایی مددجویان در سمنان دستاورد بزرگی بود

استاندار سمنان هم گفت: امروز بالاترین سرمایه کمیته امداد اعتماد مردم است.

سیدمحمدرضا هاشمی افزود: کمیته امداد امام خمینی(ره) استان در حوزه تامین مسکن، ایجاد اشتغال و تامین جهیزیه، بسیار خوب عمل کرده که این خدمات به صورت متوازن در کل سمنان انجام شده است.

وی با اشاره به حمایت‌های نماینده ولی فقیه در حوزه زکات و دستاوردهای خوب کمیته امداد سمنان تصریح کرد: جشن خودکفایی بیش از یک‌هزار و ۵۰۰ خانوار سال ۱۴۰۲ در استان برگزار شد که قابل توجه بود.

به گزارش ایرنا، کمیته امداد سهم حدود ۳۰ درصدی در اشتغالزایی کل استان سمنان و در کشور نیز رتبه‌های برتر را قرار دارد.

یکهزار و ۵۵۰ خانوار از مددجویان اداره‌کل کمیته امداد امام خمینی(ره) سمنان از طریق اشتغال به خودکفایی رسیدند.

بر پایه آخرین آمار ارایه شده، ۱۷ هزار و ۵۸۰ خانوار در قالب ۳۸ هزار و ۸۲ نفر زیر پوشش کمیته‌امداد امام خمینی(ره) استان سمنان هستند که از این جمعیت زیر پوشش ۷۲ درصد معیشت‌بگیر و ۲۵ درصد غیرمعیشت‌بگیر است.