تهران- ایرنا- یک مقام آمریکایی که خواست نام وی فاش نشود در گفت وگو با روزنامه صهیونیستی تایمز اسرائیل مدعی شد که آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا که به فلسطین اشغالی سفر کرده در دیدار با مقام‌های این رژیم خواستار تکذیب علنی پیاده‌سازی طرح موسوم به «طرح ژنرال‌ها» در شمال غزه شده است.

به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا به نقل از رویترز، این مقام آمریکایی به این روزنامه رژیم صهیونیستی گفت که مقام‌های رژیم صهیونیستی در جریان دیدار با وزیر خارجه آمریکا به وی اطلاع داده‌اند که پیاده کردن طرحی موسوم به «طرح ژنرال‌ها» که پیشتر از سوی چند تن از فرماندهان بازنشسته ارتش این رژیم مطرح شده است، در دستور کار ارتش رژیم صهیونیستی قرار ندارد.

به گفته این مقام آمریکایی، وزیر خارجه آمریکا در دیدار با مقام‌های رژیم صهیونیستی از آنها خواست در صورتی که به گفته آنها طرح موسوم به «طرح ژنرال‌ها» در دستور کار مقام‌های این رژیم قرار ندارد، آنها این موضوع را به صورت علنی اعلام کنند.

این مقام آمریکایی همچنین مدعی شد که بلینکن در دیدار با بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفته است که این رژیم تاکنون اقدامات کافی برای ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه انجام نداده و خواستار بهبود روند ورود کمک‌ها به این منطقه شده است.

به گفته این مقام آمریکایی، بلینکن در دیدار با نتانیاهو و دیگر سران ارشد رژیم صهیونیستی همچنین درباره وضعیت انسانی در نوار غزه گفت وگوهای گسترده‌ای با آنها انجام و هشدار داده است که اگر در خصوص وضعیت انسانی در غزه اقدامات بیشتری انجام ندهند با محدودیت‌های احتمالی در بحث دریافت کمک‌های نظامی از طرف ایالات متحده مواجه خواهند شد.

به نوشته رویترز، طرح موسوم به «طرح ژنرال‌ها» نام طرحی است که از سوی چند ژنرال بازنشسته ارتش رژیم صهیونیستی مطرح شده و گفته می‌شود که رژیم صهیونیستی به دنبال اجرای آن در شمال غزه است.

هدف از اجرای این طرح، تخلیه کردن کامل شمال غزه از سکنه و تبدیل آن به یک منطقه حائل است. بر اساس این طرح هر غیرنظامی فلسطینی که بعد از اجرای این طرح در منطقه شمال نوار غزه دیده شود به عنوان هدف مشروع نظامی در نظر گرفته شده و به سمت او تیراندازی خواهد شد.

از سوی دیگر بر اساس داده‌های سازمان ملل، میزان کمک‌های وارد شده به غزه در ماه نوامبر به پایین‌ترین سطح خود در طول سال جاری رسیده است.

علاوه بر این، سازمان ملل همچنین اعلام کرد که رژیم صهیونیستی در ماه اکتبر مانع از ورود ده‌ها محموله بشردوستانه به ویژه کمک‌های انسانی به منطقه شمال غزه شده است.

به گزارش ایرنا، یکی از مقامات ارشد جنبش حماس پیشتر با بیان اینکه ارتش رژیم صهیونیستی در حال ارتکاب جنایت سیستماتیک در شمال نوار غزه از جمله هدایت آوارگان به سمت گذرگاه‌های خاص با ادعای امنیت این گذرگاه‌ها و سپس کشتار آوارگان در آنجا است، گفت که این اقدام به دلیل بی‌توجهی بین‌المللی اعتبار جامعه بین الملل را به خطر انداخته است.

اسامه حمدان از رهبران جنبش حماس، گفت: رژیم اشغالگر در شمال نوار غزه مرتکب جنایات سازمان یافته علیه غیرنظامیان می‌شود و اشغالگران از ورود کمک و سوخت برای تحت فشار قرار دادن مردم ما در منطقه و مجبور کردن آنها به کوچ، ممانعت می‌کنند.

وی افزود: امتناع اشغالگران از پاسخگویی به درخواست کمک رسانی منجر به شهادت و کشته شدن صدها بیمار و مجروح در شمال نوار غزه شده و گذرگاه‌هایی که به ادعای اشغالگران امن هستند، به تله‌ای برای هدف قرار دادن غیرنظامیان تبدیل شده است.

حمدان همچنین اعلام کرد: ۷۰۰ فلسطینی طی ۱۸ روز گذشته در جریان عملیات نظامی در شمال غزه به دست اشغالگران شهید شدند؛ رژیم شغالگر آوارگان را به سمت گذرگاه‌های خاصی که به ادعای آن امن بودند به سمت جنوب نوار غزه هدایت کرد و سپس آنها را در آنجا به شهادت رساند.

وی تاکید کرد: جنایت سکوت جهانی در قبال نسل کشی مایه ننگ بر پیشانی کسانی است که از این جنایات چشم‌پوشی می‌کنند. در پی این اتفاق اعتبار جامعه بین الملل و نهادهای بین المللی آن در منشورهایی که بر اساس آن بنا شده است در خطر است.

ارتش رژیم صهیونیستی ۱۸ روز است که شمال نوار غزه را محاصره کرده و با اجرای سیاست قحطی و گرسنگی دادن همزمان با بمباران منطقه درصدد است تا ساکنان آن را ناگزیر به کوچ از شمال نوار غزه کند.

اشغالگران طی این مدت مرتکب ده‌ها جنایت در مدارس، بیمارستان‌ها و مراکز استقرار آوارگان در شمال نوار غزه شده‌اند و ماحصل آن شهادت و زخمی شدن هزاران فلسطینی بوده است.