اسلام‌آباد- ایرنا- سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان و فرمانده نیروی دریایی این کشور در یک دیدار رسمی آخرین تحولات مرتبط با روابط دوجانبه به ویژه یافتن فرصت‌های جدید برای گسترش همکاری‌ها در حوزه دریا را بررسی کردند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از روابط عمومی نیروی دریایی پاکستان، امیر دریادار نوید اشرف در اسلام‌آباد با رضا امیری مقدم سفیر جمهوری اسلامی ایران در اسلام‌آباد دیدار کرد.

در این دیدار برخی از مسئولان حوزه عملیاتی و آموزشی نیروی دریایی پاکستان و همچنین سرهنگ محمد محسن شهابی وابسته نظامی ایران در پاکستان حضور داشتند.

دو طرف در این نشست تعاملات دوجانبه نیروی دریایی ایران و پاکستان، همکاری‌های آموزشی و شناسایی راه‌های جدید برای گسترش همکاری‌ها در حوزه دریا را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

همکاری‌های ایران و پاکستان در حوزه‌های نظامی، دفاعی و امنیت دریایی طی سال‌های اخیر با رفت و آمد هیات‌های بلندپایه مختلف به کشورهای یکدیگر پیشرفت چشمگیری داشته است.

دی‌ ماه سال گذشته، دریادار نوید اشرف فرمانده نیروی دریایی پاکستان در حاشیه اجلاس بزرگ فرماندهان نیروی دریایی کشورهای حاشیه اقیانوس هند در تایلند با امیر دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران دیدار و پیرامون تقویت همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای گفت‌وگو کرده بود.

روز سی‌ام مرداد ۱۴۰۰ نیز فرمانده وقت نیروی دریایی پاکستان در سفری به تهران با امیر دریادار ایرانی دیدار کرد.