رشت - ایرنا - رئیس مرکز مدیریت راههای گیلان گفت: در پی بارش برف تردد در محورهای کوهستانی شهرستان‌های رضوانشهر، تالش، ماسال و سیاهکل با زنجیر چرخ انجام می شود.

عارف بابازاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: هم اینک در محور اسالم به خلخال در شهرستان تالش ۲۰ سانتیمتر، پونل به خلخال در رضوانشهر ۱۵ سانتیمتر برف باریده است و جاده های گیلوان ماسال و نیز دیلمان به لاریخانی در شهرستان سیاهکل هم از برف سفیدپوش شده و تردد در این چهار محور با زنجیرچرخ انجام می شود.

وی با بیان اینکه در گردنه حیران محدود استان اردبیل نیز هم اکنون برف شدید می‌بارد، بیان کرد: سایر محورهای گیلان بارانی و لغزنده است و تردد در آنها جریان دارد.

رئیس مرکز مدیریت راههای گیلان از رانندگان خواست تا برای تردد در جاده‌های کوهستانی و برفگیر حتما زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی به همراه داشته باشند.

شماره تلفن مرکز مدیریت راه‌های گیلان به صورت ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی به سوالات مردم در خصوص وضعیت جوی و ترافیکی کلیه محورهای جاده‌ای استان و مسیرهای ارتباطی استان‌های همجوار است.

سامانه بارشی و سرد که از دوشنبه گذشته وارد گیلان شده‌ تا امروز (چهارشنبه) ماندگار است، بر اساس هشدار نارنجی هواشناسی در این مدت باران در برخی مناطق رگباری و شدید، گاه خیلی شدید توام با رعد و برق، وزش باد گاه شدید و موقتی خیلی شدید، مه آلودگی و در ارتفاعات و دامنه‌ها بارش برف همراه است.