بجنورد- ایرنا- مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان شمالی گفت: ۲ میلیون و ۸۱۷ هزار دلار سرمایه خارجی امسال در استان جلب شد که این رقم نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۸۵ درصد افزایش دارد.

محمد رحمانی روز جمعه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: یک مجوز سرمایه‌گذاری خارجی در نیمه نخست امسال در استان صادر شد که طبق آن ۲ میلیون و ۸۱۷ هزار میلیون دلار سرمایه خارجی در استان جلب شد.

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی خراسان شمالی افزود: این طرح شامل طرح تولید کنسانتر فلورین است که در شهرستان گرمه اجرا می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: ۶ میلیون و ۲۷۰ هزار دلار سرمایه خارجی در سال‌های اخیر در استان جلب و جذب شد که سرمایه خارجی برای اجرای پنج طرح در استان هزینه می شود.

به گفته وی طرح‌های تولید آلومینیوم فلوراید به مبلغ ۲ میلیون و ۲۳۸ هزار دلار، مجتمع گردشگری و اقامتی به ارزش ۵۶۵ هزار دلار، طرح تولید جعبه مقوایی از مقوای دوبلکس به ارزش ۵۰۰ هزار دلار، طرح فرآوری پای مرغ با ۱۵۰ هزار دلار با مشارکت سرمایه‌گذاران خارجی اجرایی شده است.

خراسان شمالی با دارا بودن بیش از یک میلیون نفر جمعیت که ۴۴ درصد آن ها در روستاها زندگی می کنند، دارای ۹ شهرک و ۹ ناحیه صنعتی و یک منطقه ویژه اقتصادی است.

حدود ۴۰۰ واحد صنعتی در نواحی و شهرک های صنعتی این استان جواز بهره برداری دارند که میزان اشتغالزایی آنان چهار هزار و ۹۱۱ نفر و میزان سرمایه گذاری در این واحدها هشت هزار و ۶۲۰ میلیارد ریال است.