زاهدان - ایرنا - مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان از کشف و رهاسازی هفت قطعه تیهو به دامان طبیعت منطقه سیستان توسط ماموران یگان حفاظت محیط­ زیست شهرستان زابل خبر داد.

محمدرضا علیمرادی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در پی رصد و پایش فضای مجازی و اقدام حفاظتی پیرامون زنده‌گیری پرندگان وحشی توسط متخلفان، ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان زابل به محل مورد نظر مراجعه کردند.

وی ادامه داد: ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان زابل در محل تعداد هفت قطعه پرنده تیهو به همراه وسایل و ادوات زنده‌گیری از متخلفان کشف و ضبط کردند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: پرندگان مذکور توسط متخلفان برخلاف قوانین و مقررات محیط زیست به قصد عرضه و فروش غیرقانونی زنده‌گیری شده بود که این عمل ممنوع و موجب خروج گونه از طبیعت و کاهش جمعیت آن‌ها می‌شود.

وی بر حفظ و مراقبت از حیات وحش توسط مردم بومی سیستان و بلوچستان تاکید کرد و از شهروندان درخواست کرد که در صورت مشاهده حیوانات سرگردان و آسیب دیده، موضوع را به محیط زیست شهرستان محل سکونت خود از طریق سامانه تلفنی ۱۵۴۰ اطلاع دهند.