اراک - ایرنا - رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: ۱۳ هزار و ۷۰۰ مورد تماس تلفنی مزاحمت در نیمه نخست امسال با سامانه اورژانس این استان ثبت شد.

«بهروز ایران‌نژاد» روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: ۱۴۶ هزار و۳۷۶ تماس تلفنی امسال با مرکز ارتباطات اورژانس ۱۱۵ استان مرکزی برقرار شد که ۴۸ هزار و ۷۲۰ مورد منجر به اعزام آمبولانس شده است.

وی بیان کرد: ایجاد مزاحمت تلفنی برای اورژانس ۱۱۵ منجر به تاخیر در امدادرسانی به افراد نیازمند می‌شود و ایجاد هرگونه مشکل در امدادرسانی برای فرد مزاحم، عواقبی به دنبال دارد.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی ادامه داذ: افرادی که برای اورژانس ۱۱۵ مزاحمت ایجاد می‌کنند، بدانند که این نهاد امدادی موضوع مزاحمت تلفنی را به‌طور جدی پیگیری می‌کند.

ایران‌نژاد با اشاره به اینکه با سرد شدن هوا استفاده از وسایل گرمایشی رایج می‌شود و مردم باید نسبت به ایمن بودن وسایل دقت لازم را داشته باشند، افزود: ۱۲۳ نفر در سال جاری با گاز منوکسیدکربن دچار مسمومیت شدند.

بیشتر بخوانید:

۱۱ هزار و ۲۰۸ تماس مزاحم تلفنی با اورژانس استان مرکزی ثبت شد

مزاحمت‌های تلفنی به اورژانس استان مرکزی ۱۶ درصد کاهش یافت

وی بیان کرد: هفت هزار و ۲۴۸ مورد ماموریت ترافیکی، یک‌هزار و ۴۱۵ مورد بیمار تنفسی و ۲ هزار و ۲۶۰ مورد بیمار قلبی در استان مرکزی امسال امدادرسانی شد.

اورژانس ۱۱۵ استان مرکزی ۳۴ پایگاه اورژانس شهری، ۴۸ پایگاه اورژانس جاده‌ای، ۲ پایگاه اورژانس بانوان، یک پایگاه اورژانس هوایی و چهار دستگاه اتوبوس آمبولانس دارد.