تهران بزرگ - ایرنا - استاندار تهران در نخستین روز کاری خود با حضور در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) با حجت الاسلام سید علی قاضی عسکر تولیت این حرم دیدار و گفت وگو کرد.

به گزارش ایرنا از استانداری تهران، محمدصادق معتمدیان در این دیدار که صبح چهارشنبه انجام شد، درباره پیگیری موضوعات حرم سید الکریم قول مساعد داد.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین سیدعلی قاضی عسکر با تاکید بر توجه جدی به موضوعات مورد مغفول ری توسط دستگاه‌ها؛ رهنمودهای لازم را ارائه کرد.

استاندار تهران سپس با همراهی حجت الاسلام قاضی عسکر، تولیت حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)، مهدی باب الحوائجی فرماندار ویژه ری، مرتضی همتی، شهردار باقرشهر و برخی از مدیران به زیارت سیدالکریم و امامزادگان واجب التعظیم این مکان مقدس پرداخت.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) در این دیدار با اشاره به فعالیت‌های عمرانی و تخصصی استاندار تهران در مسوولیت‌های مهم قبلی افزود: حضور فرد باتجربه در مسند استانداری تهران تحول آفرین است.

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر با بیان اینکه بیشترین آرای تهران مربوط به شهرستان ری می‌شود، اظهار کرد: ۸۰ درصد از انبارهای تهران و بسیاری از مراکز صنعتی این استان نیز در ری قرار دارند اما با کمال تاسف این منطقه دچار غفلت واقع شده و با رشد نامتوازن مواجه است.

وی با بیان اینکه همواره سرریز مشکلات تهران به این منطقه بوده و مهمترین مشکل نیز حضور حدود ۲۵۰ هزار نفری اتباع در این شهرستان است، گفت: با سیاست گذاری مناسب در حوزه ساماندهی اتباع مجاز بسیاری از مشکلات این حوزه حل می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر با اشاره به وجود ۲۰۰ اثر تاریخی، مذهبی در ری ادامه داد: این شهرستان با بهره مندی از حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)، مقبره شیخ کلینی و آرامگاه بی بی شهربانو، ظرفیت‌های بسیار خوبی در حوزه گردشگری دارد.

وی اضافه کرد: در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) همواره پذیرای خیل عظیمی از جمعیت و مردم برای حضور در مراسم مختلف مثل، دعای پرفیض عرفه، شب‌های قدر و سایر هستیم و اقداماتی در حوزه عمرانی و توسعه شبستان و مصلا صورت گرفته و در حال انجام است، همچنین پیگیر احداث پارکینگ طبقاتی و هتل نیز هستیم.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) در ادامه با بیان اینکه حضور افراد متخصص و وجود مراکز مهم علمی و صنعتی در ری، از ظرفیت‌های خوب این منطقه محسوب می‌شود، خطاب به معتمدیان، استاندار تهران گفت: حضور شما، به واسطه تجربه‌های قبلی، مسوولیت‌های مهم و فعالیت‌های عمرانی و تخصصی، باعث تحول در شهر و استان تهران به خصوص ری خواهد شد و همه نیروهای ری به عنوان قبله تهران برای کمک و پیش برد اهداف و نگاه قابل تحسین شما به صنعت بسیج می‌شوند تا برنامه‌های مورد نظر به بهترین شکل محقق شود.

به گزارش ایرنا، محمدصادق معتمدیان روز گذشته به عنوان استاندار تهران معارفه شد.

وی به عنوان سیاستمدار و مدیر ارشد اجرایی در دولت سیزدهم سمت‌هایی همچون استاندار آذربایجان غربی و دبیر کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه را به عهده داشته است.

وی از سال ۱۳۹۷ تا ۱۳۹۹ به عنوان استاندار خراسان جنوبی و از سال ۱۳۹۹ تا ۱۴۰۰ به عنوان استاندار خراسان رضوی در دولت دوازدهم فعالیت کرده است. مهرماه ۱۴۰۰ تا ۲۷ مهر امسال نیز به عنوان استاندار آذربایجان غربی مشغول فعالیت بوده است.