رشت - ایرنا - استاندار گیلان گفت: از حضور دانش آموزان و دانشجویان در کاروانهای راهیان نور استقبال می کنیم زیرا راهیان نور بخشی از تاریخ معاصر را زنده نگه می دارند.

به گزارش ایرنا، هادی حق شناس روز چهارشنبه در نشست راهیان نور در بسیج دانشجویی استان گیلان در رشت اظهار کرد: با وجود اینکه هشت هزار دانش آموز از گیلان در مناطق عملیاتی جنوب و غرب کشور حضور می یابند از افزایش این تعداد نیز استقبال می‌کنیم اما باید تکلیف دستگاههای مختلف برای تعامل و همکاری در این زمینه مشخص شود.

نماینده عالی دولت در گیلان افزود: باید به طور مشخص وظیفه هر دستگاه به صورت تخصصصی مورد ارزیابی قرار گیرد تا آنان نیز اقدامات لازم را برای حضور دانش آموزان و دانشجویان در کاروانهای راهیان نور انجام دهند.

وی با اشاره به ضرورت تبیین و بازگویی بیشتر ایثارگری های رزمندگان به نسل امروز بیان کرد: رزمندگان سلحشور ما با کمترین امکانات جلوی دشمنان ایستادگی کردند و باید این ایثارگری ها و جانفشانی ها بیش از پیش به نسل امروز بازگو شود زیرا فقط با کتاب خوانی و تماشای فیلم این امر میسر نیست.

استاندار گیلان اضافه کرد: همچنین باید پیشرفت‌های پس از انقلاب اسلامی نیز بیشتر بازگو شود زیرا قبل از پیروزی انقلاب و با توجه به ثروت زیادی که از فروش نفت داشتیم امکانات و زیرساختهای ما بسیار کم و ناچیز بود.

حق شناس ادامه داد: استعمار و استکبار جهانی باعث توسعه نیافتگی ایران شدند و قبل انقلاب با جمعیت حدود ۳۰ میلیون نفری، روزانه ۶ میلیون بشکه نفت به فروش می رفت اما زیرساختهای مناسبی به خصوص در روستاها نداشتیم و امکانات رفاهی فقط برای عده خاصی وجود داشت.

وی خاطرنشان کرد: این موارد باید برای نوجوانان و جوانان بازگو شود به خصوص برای دانش آموزان و با جذاب کردن درسهایی همچون تاریخ و جغرافی تا حداقل آنان نسبت به تاریخ معاصر آگاهی و آشنایی لازم را داشته باشند.