رشت - ایرنا - بارندگی‌ شدید در گیلان موجب آبگرفتگی معابر عمومی، خیابان‌ها و برخی از محله‌های رشت و نیز برخی از شهرستان های استان شد که شدت بارش در آنها بیشتر بود و عبور و مرور شهروندان و. هم استانی ها را با سختی مواجه کرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان روز چهارشنبه در این رابطه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: آبگرفتگی در معابر عمومی و خیایان‌های برخی از شهرهای استان گزارش شده‌ و نیروهای شهرداری برای رفع آبگرفتگی‌ها در تلاش هستند.

محمدرضا حق‌بین اظهار کرد: آبگرفتگی‌ها بیشتر به دلیل ریزش برگ‌های درختان و مسدود شدن راه خروج آب ها بوده‌است و تا این لحظه آبگرفتگی منازل و رانش زمین گزارش نشده‌است.

وی با بیان اینکه همه راه‌های استان باز است، اضافه کرد: مسیر کپورچال به آبکنار در بندرانزلی صبح امروز دچار آبگرفتگی شدید شد و هم اینک سیلاب تا حدی فروکش کرده البته در صورت شدت آبگرفتگی امکان بسته شدن این مسیر وجود دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان در پاسخ به سئوال خبرنگار ایرنا مبنی بر مسدود شدن راه ارتباطی چهار روستای شهرستان سیاهکل بیان کرد: برای حفظ ایمنی روستائیان راه ارتباطی این چهار روستا بسته شده اما مسیر جایگزین برای تردد وجود دارد.

آماده‌باش ۲۵۰ نیرو برای رفع آبگرفتگی

معاون خدمات شهری شهرداری رشت با اشاره به آماده‌باش ۲۵۰ نیرو برای رفع آبگرفتگی در این شهر گفت: آبگرفتگی در برخی معابر عمومی و خیابان‌های رشت در حال رفع است و مشکل خاصی گزارش نشده‌است.

حامد بشردانش در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: نیروها در ۱۵ ایستگاه آتش‌نشانی و خدمات ایمنی و ۱۵ ناحیه شهرداری رشت آماده‌باش هستند و مرخصی‌ها نیز تا آخر هفته لغو شده‌است.

وی با بیان اینکه نیروها در سه شیفت کاری تا عادی شدن وضعیت و اتمام بارندگی‌ها آماده‌باش هستند از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده آبگرفتگی‌ها با شماره ۱۳۷ تماس بگیرند.

سامانه بارشی و سرد که از دوشنبه گذشته وارد گیلان شده‌ تا امروز (چهارشنبه) ماندگار است، بر اساس هشدار نارنجی هواشناسی در این مدت باران در برخی مناطق رگباری و شدید، گاه خیلی شدید توام با رعد و برق، وزش باد گاهی شدید و موقتی خیلی شدید، مه آلودگی و در ارتفاعات و دامنه‌ها بارش برف همراه است.

در پی بارش برف تردد در محورهای کوهستانی شهرستان‌های رضوانشهر، تالش، ماسال و سیاهکل با زنجیر چرخ انجام می‌شود.