ایلام - ایرنا - نماینده مردم استان ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: تلاش و همت مجمع نمایندگان استان تبدیل ایلام به قطب نفت و گاز در منطقه است. ‌

"فریدون همتی" روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: استان ایلام ظرفیت ایجاد تحول عظیمی در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی را دارد.

وی افزود: با اجرایی شدن عملیات توسعه میدان نفتی چنگوله، تامین تخصیص اعتبار ارزی و ریالی برای پتروشیمی دهلران و ایجاد شرکت نفت و گاز استان ایلام ظرفیت مناسبی در این حوزه رقم خواهد خورد.

همتی ادامه داد: استان ایلام منابع غنی و پرباری در بخش انرژی دارد که با سرمایه‌گذاری و استحصال آن‌ها فصل جدیدی برای توسعه کسب و کار، اشتغال جوانان، ارزآوری و در نهایت رونق اقتصادی منطقه فراهم می شود.

نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با سرمایه‌گذاری هلدینگ خلیج فارس در نصب تجهیزات مورد نیاز در بالادست و سرچاهی تنگ بیجار، تامین مالی برای تسریع در تکمیل فاز دوم پالایشگاه گاز، رفع محدودیت در تامین خوراک پتروشیمی ایلام، تسریع در توسعه میدان‌های گازی بانکول و باباقیر، این استان شاهد فصل جدیدی از تحول عظیم در بخش انرژی منطقه خواهد بود.

همتی تاکید کرد: استاندار و مدیران حوزه نفت و گاز برای اجرایی شدن مصوبات پیگیری شده مجمع نمایندگان با وزیر نفت باید اهتمام جدی داشته باشند تا این طرح‌ها هر چه زودتر اجرایی شوند.

نماینده مردم استان ایلام در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: شتاب بخشی در پیگیری اجرای این مصوبات باید در اولویت کاری مسئولان استانی قرار گیرد.

به گزارش ایرنا، مجمع نمایندگان استان شامل سارا فلاحی، فریدون همتی و اسداله چراغی صبح دیروز با محسن پاک نژاد وزیر نفت دولت چهاردهم دیدار داشتند.

اجرایی شدن عملیات توسعه میدان نفتی چنگوله در مهران، اخذ مجوز تامین تخصیص اعتبار ارزی و ریالی برای پتروشیمی دهلران و ایجاد شرکت نفت و گاز استان ایلام بخشی از مصوبات این دیدار بود.

۹۵ درصد نفت منطقه غرب کشور از میادین نفتی استان ایلام تامین می‌شود.