کرمان - ایرنا - مدیرکل امور استان‌های معاونت اول قوه قضاییه با اشاره به اینکه در سطح کشور کار راه‌اندازی دادگاه‌های صلح آغاز شده است، گفت: روز گذشته در ۱۱ استان کشور کار تاسیس دادگاه‌های صلح انجام شده و در هشت استان باقی مانده نیز تا ۱۰ آبان ماه به سرانجام خواهد رسید.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی دادگستری استان کرمان، یدالله موحد روز چهارشنبه در آیین افتتاح مجتمع دادگاه های صلح مرکز استان کرمان تاکید کرد: کار مطالعاتی دقیق و ساختارسازی در راستای راه اندازی دادگاه های صلح انجام شده است.

وی بیان کرد: براساس پیش بینی های انجام شده، قرار است در ماه ۳۳۵ هزار پرونده از مجاری مختلف وارد دادگاه های صلح شود.

مدیرکل امور استان های معاونت اول قوه قضاییه با اشاره به اینکه لایحه جدید شوراهای حل اختلاف در سال ۹۹ با قید ۲ فوریت به مجلس ارائه شد و بعد از سه سال به تائید شورای نگهبان رسید، اظهار داشت: قانون جدید شوراهای حل اختلاف در آذرماه سال ۱۴۰۲ لازم الاجرا و دبیر شورای راهبردی دادگاه های صلح ضمن اشاره به این مطلب که با تدبیر ریاست قوه قضاییه، موضوع راه اندازی دادگاه های صلح بر عهده معاونت اول قوه قضاییه گذاشته شد.

وی افزود: با تدبیر معاونت اول قوه قضاییه، شورای راهبری تاسیس دادگاه های صلح در کشور راه اندازی شده است و تاکنون ۱۰۰ مصوبه در این شورا به تصویب رسیده که ۸۰ درصد این مصوبات عملیاتی شده است.

موحد با بیان اینکه ۶۵۹ حوزه قضایی در کشور فعال هستند، تصریح کرد: دادگاه های صلح در ۲۶۸ حوزه قضایی راه اندازی خواهد شد.