کرمان- ایرنا- رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کوهبنان از دستگیری شکارچیان غیرمجاز ۲ راس کل وحشی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی و امور رسانه اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمان، حسین روح الامینی روز چهارشنبه افزود: ماموران اجرایی یگان حفاظت این اداره کل حین گشت‌زنی و کنترل مناطق آزاد شهرستان کوهبنان (کوه کهن) در ۳۰ مهرماه متوجه صدای شلیک ۲ گلوله شدند.

وی ادامه داد: بنابراین ماموران تا پاسی از شب منتظر حضور شکارچیان در پایین دست کوه شدند اما به دلیل سردی هوا و خستگی منطقه را ترک کرده و از صبح امروز باز به منطقه مذکور برگشته و با فعال کردن همیاران محلی، محل اختفای شکارچیان را کشف کردند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کوهبنان اظهار داشت: همچنین طی حکم قضایی و بازرسی از منازل شکارچیان در روستای پایین دست کوه، ۲ نفر دستگیر، لاشه یک راس کل وحشی و مقادیری از لاشه متعلق به یک راس کل وحشی دیگر به همراه یک قبضه سلاح گلوله زنی کالیبر ۲۷۰ متعلق به غیر و بدون مجوز حمل سلاح کشف شد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کوهبنان تصریح کرد: متخلفان دارای سابقه شکار غیرمجاز متعدد هستند که با دستور قاضی روانه بازداشتگاه شدند.

کوهبنان در فاصله ۱۸۰ کیلومتری شمال مرکز استان کرمان قرار دارد.