شاهرود - ایرنا - رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور گفت: جشن خودکفایی ۱۱۰ هزار خانوار مددجو که با ایجاد اشتغال از زیر پوشش این کمیته خارج شدند، تا پایان سال ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدمرتضی بختیاری روز چهارشنبه در آیین تودیع و معارفه رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) شاهرود افزود: خروج این تعداد مددجو از زیر پوشش کمیته دلیل بر ادامه همکاری نیست بلکه در راستای مشاوره و بازاریابی به آنها خدمات ارائه می‌شود.

وی به برگزاری جشن خودکفایی برای ۱۰۰ هزار مددجو کمیته امداد امام خمینی(ره) در بیستم اسفند ۱۴۰۲ اشاره کرد و گفت: گذشت ۱۸ ماه از دریافت وام اشتغال مددجو، تغییر دهک خانوار با توجه به شغل ایجاد شده و درآمد ماهانه بر مبنای اعلام شورای کار، از جمله معیارهای خودکفایی مددجویان است.

بختیاری با بیان اینکه کمک خیران در رابطه با گره‌گشایی از کار نیازمندان در استان سمنان ستودنی است، ابراز کرد: این استان در سال گذشته از نظر جذب تسهیلات و تعداد ایجاد فرصت شغلی در کشور جزء برترین‌ها بود.

رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور ادامه داد: این برتری نشان از فعال بودن کارگروه اشتغال، استاندار، فرمانداران و بانک‌ها دارد.

تامین مسکن روستایی برای مددجویان سمنانی تا پایان سال ۱۴۰۳

وی با اشاره به اینکه خانه‌دار کردن تمامی مددجویان کشور در دستور کار این نهاد قرار دارد، اظهار کرد: مسکن روستایی برای تمامی مددجویان استان سمنان تا پایان سال در صورت اختصاص اعتبار، تامین می‌شود.

رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور ابراز کرد: ساخت ۳۰ هزار واحد مسکونی در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت با همکاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در دستور کار است.

وی با اشاره به توانمندسازی مددجویان به عنوان یکی از وظیفه‌های کمیته امداد امام خمینی(ره)، تصریح کرد: ایجاد اشتغال، ساخت مسکن و ترویج فرهنگ خودباوری و خودکفایی از اهداف مهم این نهاد است.

بختیاری با اشاره به اینکه ۸۳۰ هزار دانش‌آموز و ۲ هزار و ۳۰۰ دانشجو تحت پوشش کمیته امداد در سراسر کشور هستند، افزود: کمیته امداد ۱۰ هزار نخبه را تحت حمایت دارد.

به گزارش ایرنا، در این آیین از زحمات محمدمهدی اصغری قدردانی و علیرضا نوری‌زرگری به عنوان سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) شاهرود معرفی شد.

۲ هزار و ۵۷۰ خانوار با جمعیت چهار هزار و ۳۷۱ نفر هم‌اکنون زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) شاهرود قرار دارند که از این تعداد ۲ هزار و ۲۳ خانوار کمک‌معیشت‌بگیر و ۵۴۷ خانوار تک و چندخدمتی هستند.

رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور با حضور در شهر رویان شاهرود، تعداد ۵۰۰ اصله درخت از جمله ۳۱۳ نهال زردآلو و ۱۸۷ نهال انگور اهدایی نیکوکار محمد جعفری را پلاک‌گذاری کرد.

به گزارش ایرنا، کمیته امداد سهم حدود ۳۰ درصدی در اشتغالزایی کل استان سمنان و در کشور نیز رتبه‌های برتر دارد.

یکهزار و ۵۵۰ خانوار از مددجویان اداره‌کل کمیته امداد امام خمینی(ره) سمنان از طریق اشتغال به خودکفایی رسیدند.

بر پایه آخرین آمار ارایه شده، ۱۷ هزار و ۵۸۰ خانوار در قالب ۳۸ هزار و ۸۲ نفر زیر پوشش کمیته‌امداد امام خمینی(ره) استان سمنان هستند که از این جمعیت زیر پوشش ۷۲ درصد معیشت‌بگیر و ۲۵ درصد غیرمعیشت‌بگیر است.