کرمان- ایرنا- اداره‌کل هواشناسی کرمان نسبت به شدت بارش‌ها، آبگرفتگی معابر و خسارت در اثر وزش باد شدید در برخی مناطق این استان هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

به گزارش ایرنا در اطلاعیه روز چهارشنبه اداره کل هواشناسی استان کرمان استان آمده است: با توجه به تقویت سامانه بارشی، طی امروز و فردا بر شدت ناپایداری‌های جوی به صورت بارش باران و وزش باد نسبتا شدید تا شدید در نیمه شمالی و غرب استان کرمان افزوده شده است لذا احتمال آبگرفتگی معابر، جاری شدن رواناب و ایجاد خسارت در اثر وزش باد شدید در مناطق مذکور دور از انتظار نیست.

براساس این اطلاعیه، منطقه اثر ناپایداری‌های ذکر شده در شهرستان‌های کرمان، انار، بافت، بردسیر، رابر، راور، رفسنجان، زرند، سیرجان، شهربابک، کوهبنان، گلباف و ماهان است.

طبق این اطلاعیه، احتمال آبگرفتگی محلی معابر، احتمال جاری شدن رواناب، کاهش شعاع دید و کیفیت هوا، احتمال خسارت به تجهیزات شهری و برون شهری از جمله سقوط بنر، احتمال سقوط اشیا از ارتفاعات، احتمال آسیب به صنعت برق رسانی و احتمال شکستن نهال‌ها و درختان کهنسال از اثرات مخاطرات جوی طی روزهای ذکر شده است.

در این اطلاعیه هواشناسی همچنین نسبت به عدم اتراق و برپا کردن چادرهای مسافرتی در حاشیه رودخانه‌ها، خودداری از چرای دام در حاشیه رودخانه، احتیاط در فعالیت کوهنوردی، احتیاط در فعالیت عمرانی، اطمینان از سالم بودن پوشش پلاستیک در گلخانه و استحکام سازه آنها و احتیاط در محلول پاشی و سم پاشی باغات و مزارع توصیه شده است.