اردبیل- ایرنا- رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل گفت: تسهیلات اشتغال‌زایی از سوی این مجموعه به ۶۸ نفر از متقاضیان واجد شرایط پرداخت می‌شود.

به گزارش ایرنا، حسام رسولی روز چهارشنبه در این زمینه تشریح کرد: ۱۲۳ نفر برای دریافت تسهیلات از سوی جهاد دانشگاهی نام‌نویسی کرده بودند که با توجه به رشته‌های شغلی متقاضیان، بررسی مدارک آنها در کارگروه‌های تخصصی انجام شد.

وی بیان کرد: بیشتر ثبت‌نام کنندگان در رشته‌های قالیبافی، خیاطی، چرم‌دوزی و تولید تابلو فرش به عنوان رشته‌های اولویت‌دار در استان اردبیل بودند که از بین آنها ۶۸ نفر که شرایط اولیه دریافت تسهیلات را دارا بودند، برای توانمندسازی و تهیه طرح کسب و کار به کلاس‌های تخصصی مربوطه معرفی شدند.

رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل با اشاره به اینکه واجدان شرایط در حال گذراندن آموزش‌های تخصصی مرتبط هستند، اظهار کرد: بر اساس هماهنگی‌های صورت گرفته با واحد تسهیلات بانک قرض الحسنه مهر ایران قرار است این افراد از طریق سامانه تک برای تشکیل پرونده و دریافت تسهیلات به بانک عامل معرفی شوند.

وی اضافه کرد: ثبت‌نام از سایر متقاضیان نیز برای ادامه طرح در حال انجام است و پیرو رایزنی‌های صورت گرفته با مسئولان بانک گردشگری، موانع مربوط به معرفی متقاضیان به این بانک هم برطرف شده و از هفته آینده امکان معرفی متقاضیان به بانک عامل فراهم خواهد شد.

به گفته رسولی، متقاضیان راه‌اندازی مشاغل خرد در قالب استفاده از منابع بودجه سال ۱۴۰۳ برای نخستین بار در این استان برای دریافت ۳۸۷ میلیارد ریال تسهیلات به بانک عامل معرفی می‌شوند.

وی یادآور شد: شرایط عمومی برای دریافت این تسهیلات شامل نداشتن بیمه پایه اجباری، نداشتن تسهیلات اشتغال‌زایی جاری است و فراگیران جهاد دانشگاهی که پیش‌تر دوره‌های مذکور را در قالب طرح مشاغل خانگی سپری کردند هم می‌توانند در روند بررسی این تسهیلات قرار بگیرند.