یزد- ایرنا - رئیس پلیس فتا استان یزد گفت: فرد کلاهبرداری که به بهانه دریافت وام ریاست جمهوری از شهروندان کلاهبرداری می کرد شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش روز چهارشنبه پلیس یزد، سرهنگ "حسن ابوالحسینی" افزود: پس از ثبت شکایت چندین شهروند مبنی بر کلاهبرداری در فضای مجازی به بهانه دریافت وام ریاست جمهوری، تیمی از کارشناسان پلیس فتا مأمور بررسی دقیق این موضوع شدند.

وی اظهار کرد: یکی از شاکیان گفت که از طریق یکی از شبکه‌های اجتماعی با کانالی مرتبط با دریافت وام ریاست جمهوری آشنا شده و پس از جلب اعتماد توسط مجرم، مبلغ ۷ میلیارد ریال به حساب وی واریز کرده است اما پس از واریز وجه، هیچ ردی از شخص آگهی‌دهنده پیدا نکرده است.

سرهنگ ابوالحسینی تصریح کرد: با بهره‌گیری از روش‌های تخصصی پلیسی و انجام اقدامات فنی، متهم در یکی از استان‌های غربی کشور شناسایی شد و با هماهنگی مراجع قضائی، فرد موردنظر دستگیر و به استان یزد منتقل شد.

وی همچنین در مورد شیوه کار کلاهبردار گفت: این فرد با فریب قربانیان خود به بهانه ارائه وام ریاست جمهوری و وام فوری بدون کارمزد از آن‌ها پیش‌پرداخت گرفته و سپس وجوه دریافتی را از طریق کارت‌های اجاره‌ای به گردش درمی‌آورد تا آثار پول کلاهبرداری را مخفی کند.

رئیس پلیس فتا استان یزد به شهروندان هشدارداد: در مواجهه با پیشنهادات مالی در فضای مجازی دقت لازم را به خرج دهند و از مردم خواست تا مدارک هویتی خود را با دقت محافظت کنند تا مجرمان نتوانند از آن‌ها برای مقاصد کلاهبردارانه و پولشویی استفاده کنند.

سرهنگ ابوالحسینی خاطرنشان کرد: در صورت مشاهده هرگونه فعالیت مشکوک در فضای مجازی، هموطنان می‌توانند از طریق وب‌سایت پلیس فتا به آدرس www.fata.gov.ir یا با شماره تلفن۰۹۶۳۸۰ موضوع را با پلیس در میان بگذارند.