تهران- ایرنا- «کشیش وانیا سرگیز» جانشین اسقف اعظم خلیفه گری گفت: ما پیروان ادیان توحیدی که ایرانی هستیم، ایرانی خواهیم بود و ایرانی هم خواهیم مرد و رهبر انقلاب هر چه بگویند ما پشت ایشان هستیم.

اسقف وانیا سرگیس در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا درباره بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب در باب اقتدار نیروهای مسلح اظهار داشت: بیانات رهبری را شنیدم و در جریان هم هستم. همانگونه که فرمودند نیروهای مسلح ایران اقتدار خود را در برابر رژیم صهیونیستی نشان دادند و ما هم پشت رهبر ایران هستیم. ما پیروان ادیان توحیدی که ایرانی هستیم، ایرانی خواهیم بود و ایرانی هم خواهیم مرد. رهبر انقلاب هر چه بگویند ما پشت رهبری هستیم.

او درباره شهیادت یحیی سنوار و ویدئویی که از لحظه شهادت این شهید از سوی صهیونیست‌ها پخش شد هم گفت: امیدوارم و از خدا می‌خواهم که آخرین باری باشد که صهیونیست‌ها دست به چنین جنایتی می‌زنند اما آنقدر گستاخ هستند که فکر نمی‌کنم این‌گونه باشد.

اسقف سرگیس افزود: من فیلم را چندین بار دیدم اما با آن وضعیتی که شهید سنوار داشت، توانست مقاومت کند. او نه در زیرزمین و نه در اتاق برجی چند طبقه بود بلکه در میدان نبرد حضور داشت. صهیونیست ها وقتی این فیلم را پخش کردند ضعف رژیم منحوس خود را نشان دادند. ما برای به شهادت رساندن سران حزب‌الله که شهید سنوار آخرین آنها بود متاسف هستیم. در این باره اعلامیه دادیم و روزهای یکشنبه در کلیسا دعا کردیم.

او اظهار داشت: تمامی شهیدان همچون سردار قاسم سلیمانی، سیدحسن نصرالله و دیگر شهیدان سرافراز هستند. امیدوارمصهیونیست‌ها از بین بروند و دیگر شاهد شهادت سران حزب‌الله نباشیم.

اسقف سرگیس گفت: ما می‌توانیم همدلی و همبستگی با ملت ایران و با تمام ادیان الهی داشته باشیم و در برابر صهیونیست‌ها ایستادگی کنیم. امیدوارم دعاهای ما شنیده شود و رژیم صهیونیستی از بین برود.