تهران- ایرنا- رئیس فدراسیون وزنه‌برداری با اشاره به اهمیت بازسازی کمپ و ساختمان این فدراسیون گفت: ۴۰ میلیارد تومان هزینه احتمالی این بازسازی است که از محل درآمدهای فدراسیون تامین شد.

سجاد انوشیروانی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به بازسازی‌های کمپ‌ تیم‌های ملی، اظهار داشت: اولین کاری که بعد از حضورم در دستور کار قرار گرفت، بازسازی کمپی بود که شرایط نامناسبی داشت و گلایه ملی‌پوشان در چند سال گذشته نیز نشان از شرایط خاص این کمپ دارد. ما ابتدا کمپ را بازسازی و تا پیش از اعزام به المپیک نیز آن را راه‌اندازی کردیم. ما هم خوابگاه‌ها و امکانات رفاهی کمپ را به روز کردیم تا ملی‌پوشان با بهترین شرایط در اردو حضور داشته باشند.

رئیس فدراسیون با اشاره به این بازسازی‌ها گفت: فدراسیون‌ها بودجه عمرانی ندارند و باید از درآمد و فعالیت‌های اقتصادی خود هزینه این بازسازی‌ها را انجام بدهیم. بعد از کمپ به دنبال بازسازی فدراسیون بودیم تا یک مجموعه در خور شان وزنه‌برداری ایجاد شود. ما تا الان یک رسال از بودجه دولتی استفاده نکردیم. برآورد ریالی هزینه ما برای بازسازی فدراسیون در حدود ۴۰ میلیارد تومان است. باید از شورای شهر و شهرداری تهران و چند نهاد دیگر که در این راه کمک کردند، تشکر کنم.

انوشیروانی به ادامه طرح‌های عمرانی فدراسیون اشاره و گفت: بانوان وزنه‌بردار ایران نیازمند یک کمپ مجهز هستند و ما نیز یک طرح توجیهی برای این کار آماده کردیم و در اختیار وزارت ورزش و جوانان گذاشتیم و منتظر دستور مقام عالی وزارت هستیم تا زمین آن مشخص شود. اگر واگذاری زمین در مجموعه ورزشگاه آزادی باشد به احتمال زیاد تا پایان سال کلنگ زنی کمپ وزنه‌برداری انجام خواهد شد.

وی در خصوص هزینه‌های احتمالی احداث این کمپ نیز عنوان کرد: برآورد هزینه ما برای این کمپ در حدود ۱۵۰ میلیارد تومان است که باید برنامه برای تامین بودجه آن داشته باشیم. بخشی از آن نیز از طریق وزارت ورزش و جوانان پرداخت خواهد شد. ما از منابع مختلف پیگیر تامین بودجه هستیم زیرا این کمپ نیاز اساسی ما است و باید کمپ مستقل برای بانوان داشته باشیم تا برنامه خود را به بهترین شکل ممکن پیش ببریم.