بجنورد-ایرنا- رییس مرکز اندازه شناسی، اوزان و مقیاس‌ها سازمان ملی استاندارد از کاهش ۳۰ درصدی کم فروشی در کنترل کمیت فرآورده های پیش بسته‌بندی خبر داد.

به گزارش ایرنا، حسن خانه زر روز چهارشنبه در همایش بزرگداشت روز جهانی استاندارد در بجنورد اظهار کرد: کم فروشی در محصولات بسته بندی از دغدغه های مردم بود و شاهد کمبود کمیت در بسته بندی ها بودیم که در این زمینه طرح پایش کمی پیش بسته بندی اجرا شد.

وی افزود: میزان کم فروشی در واحدهای تولیدی و توزیعی در آغاز طرح در ۲ سال گذشته ۴۱ درصد بود که این رقم به ۱۱ درصد کاهش یافت.

خانه زر خاطرنشان کرد: در این زمینه بیش از ۲۳ میلیون آزمون بر روی فرآورده ها انجام شد.

رییس مرکز اندازه شناسی، اوزان و مقیاس‌ها سازمان ملی استاندارد گفت: سازمان استاندار در سال های اخیر با تلاش های انجام شده توانست پس از چند دهه به عضویت اتحادیه اعتبارسنجی بین المللی آزمایشگاه‌های ایلک (ILAC ) ملحق شود.

وی افزود: با عضویت در این اتحادیه تمام آزمایشگاه‌ها و کالاهای داخلی و خارجی مورد تایید سازمان ملی استاندارد ایران از اعتبار جهانی برخوردار خواهند شد.

خانه زر خاطرنشان کرد: عضویت در اتحادیه اعتبارسنجی آسیا و اقیانوسیه نیز موفقیت و دستاورد دیگری در عرصه بین المللی است.

رییس مرکز اندازه شناسی، اوزان و مقیاس‌ها سازمان ملی استاندارد ادامه داد: اهمیت استاندارد در تمام بخش های زندگی وجود دارد و قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد سال ۹۶ مصوب شد که قانون جامع و کامل برای نظام استاندارد کشور است.

وی خاطرنشان کرد: این قانون کیفیت زندگی مردم در تمام ارکان و شئونات را در بر می گیرد.

به گزارش ایرنا در همایش بزرگداشت روز جهانی استاندارد از برترین های استاندارد خراسان‌شمالی تقدیر شد.