مشهد- ایرنا- رییس هیات مدیره و مدیر عامل صندوق ضمانت صادرات ایران گفت: با هدف حمایت از توسعه صادرات غیرنفتی کشور و ارتقای تامین مالی صادرات، برای نخستین بار تفاهمنامه همکاری این صندوق با یکی از مناطق آزاد کشور یعنی چابهار در مشهد منعقد شد.

به گزارش ایرنا، سید امیر برهانی روز چهارشنبه در حاشیه برگزاری نمایشگاه توانمندی های صادراتی مناطق ویژه اقتصادی کشور در مشهد افزود: این تفاهمنامه‌ها با هدف ایجاد چارچوب همکاری‌های مشترک در زمینه حمایت از توسعه صادرات غیر نفتی کشور، با افزایش سرمایه‌گذاری خارجی و ارتقای تامین مالی صادراتی در منطقه چابهار به امضا رسیده است.

وی ادامه داد: مطابق این تفاهمنامه صادر کنندگان و سرمایه‌گذاران فعال در منطقه آزاد چابهار به منظور کاهش ریسک خریداران خارجی از توانایی‌های علمی و عملی و ظرفیت اقتصادی، پژوهشی و بازاریابی بهره مند خواهند برد.

رییس هیات مدیره و مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران گفت: همچنین فعالان منطقه آزاد چابهار به مدت یک سال از افزایش ضریب نفوذ بیمه‌های اعتبار صادراتی، ارتقای شبکه توزیع خدمات و فرهنگ سازی در این زمینه نیز استفاده خواهند کرد.

بندر چابهار به سبب نزدیکی با کشورهای پرجمعیتی چون هند، پاکستان، افغانستان، کشورهای حاشیه خلیج فارس و دریای عمان به عنوان بزرگترین منابع انرژی جهان و دسترسی آسان به سرزمین اصلی ایران از بزرگترین فرصت ها و مزیت ها برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی برخوردار است.

هشتمین نمایشگاه توانمندی های صادراتی مناطق ویژه اقتصادی کشور از شب گذشته تا چهارم آبان ماه با هدف بررسی راهکارهای توسعه اقتصادی و تعاملی مناطق آزاد با کشورهای همسایه و همچنین معرفی ظرفیت های سرمایه گذاری این مناطق در محل دائمی نمایشگاه بین المللی مشهد آغاز به کار کرد.