تبریز - ایرنا - مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری تبریز گفت: ۱۶۲ اثر به چهارمین همایش (سمپوزیوم) مجسمه‌های سنگی این شهر ارسال و ۱۲ اثر از آن ها توسط هیات داوران انتخاب شد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از سازمان سیما، منظر و فضای سبز تبریز، «سیامک‌ آسیایی» در مراسم اختتامیه این همایش افزود: این همایش با عنوان «مادر و کودک» در راستای معرفی بیشتر کلانشهر تبریز به عنوان شهر دوستدار کودک و از قطب های مجسمه‌سازی در کشور برگزار شد.

وی با بیان اینکه در این دوره از همایش ۱۵۲ هنرمند و مجسمه ساز در ۲ بخش اصلی و دانشجویی شرکت کردند، اظهار کرد: با رای هیات داوران، هفت اثر برای بخش اصلی و پنج اثر برای بخش دانشجویی و جنبی انتخاب شد.

آسیایی، با اشاره به اینکه این همایش در مجموعه تاریخی و تفریحی ائل‌گولی برگزار شد، ادامه داد: بعد از تکمیل کامل طرح ها، این آثار با جانمایی مناسب و با نظر اساتید کمیته «المان و حجم» سازمان سیما، منظر و فضای سبز در سطح شهر نصب می‌شوند.

در مراسم اختتامیه چهارمین همایش مجسمه سازی تبریز با اهداء لوح سپاس از مجموعه هنرمندان صاحب سبک کشوری و نیز عوامل اجرایی این دوره تجلیل شد.

در پایان بخش داوری این همایش نیز اثر «دعوت» با هنرنمایی هنرمند خلاق کشوری «روبین حیدری» به عنوان اثر برتر این دوره انتخاب و مورد تجلیل ویژه قرار گرفت.