تهران- ایرنا- مدیر کل اداره کل بیمه سلامت استان تهران با اشاره به راه‌اندازی سامانه تایید برخط دارو گفت: اکنون ۳۴ درصد از مراجعات حضوری بیماران که لازم بود برای دریافت برخی داروها تشکیل پرونده دهند، کاهش یافته و الکترونیکی انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه سلامت ایرنا، محمد غلام‌نژاد روز چهارشنبه در نشست خبری که در محل بیمه سلامت برگزار شد، افزود: بیماران می توانند با مراجعه به تارنمای اداره کل بیمه سلامت استان تهران، در قسمت خدمات اینترنتی مدارک را بارگذاری و پس از نیم ساعت تایید کارشناس مربوطه ، برای دریافت دارو به داروخانه‌ها مراجعه کنند.

وی ادامه داد: حدود ۱۰ هزار تشکیل پرونده در استان تهران ماهانه داریم که در هر نقاط کشور می‌تواند داروی خود را دریافت کنند.

وی اظهار داشت: حدود ۵ میلیون نفر در استان تهران تحت پوشش بیمه سلامت هستند، از این مجموع بیش از ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر دهک های اول تا پنج هستند که بصورت رایگان بیمه شدند.

غلام‌نژاد تصریح کرد: یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر نیز از دهک های ۶ تا ۹ بوده که از ۲۰ تا ۵۰ درصد حق بیمه سلامت را پرداخت می‌کنند.

وی ادامه داد: بیش از ۱۲۰ بیماری مزمن از جمله سرطان، فشار خون بالا و دیابت تحت پوشش صندوق حمایت از بیماران صعب العلاج قرار گرفتند و در استان تهران بیش از ۱۲۸ هزار از این بیماران نشان دار شدند.

به گفته وی، بیش از ۲ همت برای بیماران خاص و صعب العلاج استان تهران هزینه شده است.

وی ادامه داد: در بحث ناباروری در استان تهران ۹ هزار و ۳۰۰ نفر را نشان دار کردیم و بیش از ۱۸۰ میلیارد تومان نیز برای آنها هزینه کردیم .

غلام نژاد با بیان اینکه بیمه سلامت ۹۰ درصد تعرفه در مراکز درمانی دولتی و ۷۰ درصد در مراکز خصوصی را پرداخت می کند، اظهار داشت: در طرح دارو رسان درب منزل در شهر تهران برای بیماران ام اس ، حدود ۱۳۰ پرونده تشکیل شده بود و زنجیره سرمایی دارو نیز برای این بیماران رعایت می شود.

وی ادامه داد: بیمه سلامت در پرداخت مطالبات به مراکز درمانی وضعیت مطلوبی دارد ، در مراکز درمانی دانشگاهی تا اردیبهشت، مراکز خصوصی تا خرداد و داروخانه ها نیز تا مردادماه امسال پرداخت و مطالبات پرستاران نیز سال ۱۴۰۲ تسویه شده است‌.