همدان- ایرنا- استاندار همدان با بیان اینکه بخش عمده‌ای از وقت ما صرف حوزه تولید و سرمایه‌گذاری خواهد شد، گفت: با تمام توان در کنار تولید و بخش خصوصی هستیم و سرمایه‌گذاران نباید دغدغه‌ای جز سرمایه‌گذاری و تولید داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ "حمید ملانوری‌شمسی" روز چهارشنبه در نشست بررسی مسائل و مشکلات واحدهای فروسیلیس مستقر در شهرک صنعتی جوکار شهرستان ملایر افزود: باید فرش قرمز پیش پای سرمایه‌گذار پهن و امنیت آنها را تامین کرد.

وی با اشاره به اینکه ایران یکی از کشورهای غنی در ذخایر معدنی است، بیان کرد: باید اقتصاد کشور را از اقتصاد نفتی خارج و اقتصاد معدنی را جایگزین کنیم.

استاندار همدان همچنین به وجود کانی‌های معدنی غنی در کشور و استان اشاره کرد و افزود: وظیفه ما بهره‌برداری و استفاده درست از این ذخایر و منابع غنی معدنی است.

ملانوری با اشاره به اینکه امروز ما در عصر تکنولوژی، علم و ارتباطات زندگی می‌کنیم و سازمان‌های سکویی، پلتفرم‌ها جوامع را در دست گرفته‌اند، ادامه داد: هوش مصنوعی در دست بشر قرار دارد و قرار گرفتن در این مسیر پیشرفت و رقابت، کار آسانی نیست.

وی تاکید کرد: برای قرار گرفتن در این مسیر رقابتی و پیشتازی با وجود تحریم‌ها و دشمنی‌های گسترده علیه ما، باید متمایزتر از سیستم‌های مدیریتی دیگری فعالیت و نقش‌آفرینی کنیم.

سرمایه‌گذاران خیرین عصر حاضر هستند

استاندار همدان وجود ذخایر معدنی همچون فروسیلیس و سایر منابع معدنی در استان و ملایر را یکی از محورهای موثر در پیشرفت دانست و گفت: استفاده درست از این منابع تولید ثروت می‌کند و در حوزه‌های مختلف همچون امنیت، رفاه اجتماعی، نشاط و شادابی به عنوان یک موضوع جدی باید به آن نگاه کرد.

ملانوری با تاکید بر اینکه هر کدام از ما در این حوزه تکلیف داریم، افزود: بزرگترین، شریف‌ترین و ارزشمندترین خیرین عصر معاصر، سرمایه‌گذاران بخش خصوصی هستند که در عرصه تولید و اشتغال وارد میدان شده‌اند.

وی با اشاره به قانون جوانی جمعیت، خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاران بهترین عامل برای ایجاد شغل و درآمد هستند که پیرو آن بسترهای لازم برای اشتغال، زندگی، ازدواج و فرزندآوری جوانان را فراهم می‌کنند.

استاندار همدان با بیان اینکه با ایجاد شغل بسیاری از معضلات اجتماعی نیز از بین می‌رود، افزود: به همین دلیل بزرگترین کار خیر سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است و به طور قطع حل مساله ما با حل مساله اقتصاد و معیشت رفع می‌شود.

ملانوری با تاکید بر اینکه تمام مسیر پیش‌روی سرمایه‌گذار را باید هموار کنیم، گفت: کشور ما به اندازه کافی دشمن دارد که چوب لای چرخ ما بگذارند و اگر در داخل هم برای سرمایه‌گذار مانع ایجاد کنیم، این نشان از سوء مدیریت است.

وی ادامه داد: با وجود تمام مشکلات و تنگناها، کشور ما کشور امنی است و تامین امنیت برای سرمایه‌گذران نیز وظیفه و تکلیف ما است.

اقتصاد مقاومتی تنها نسخه شفابخش است

استاندار همدان با تاکید بر اینکه نباید اجازه فرار سرمایه‌گذار را بدهیم، افزود: اگر امروز برای علت بزرگی همچون اشتغال و معیشت تلاش کنیم، گرفتار معلول‌ها نمی‌شویم.

ملانوری یادآور شد: طبق بیانات رهبر معظم انقلاب، سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تنها نسخه شفابخش است و چکیده این سیاست‌ها مردمی کردن اقتصاد است.

وی ضمن تاکید بر تقویت تعامل و ارتباط بین مجموعه‌های مدیریتی، مراکز علمی و بخش‌ خصوصی و عزم و اراده جدی برای تولید و اشتغال، گفت: اعتقاد راسخ ما ایستادن در کنار بخش خصوصی است و با تمام توانی که داریم از آنها حمایت می‌کنیم.

به گزارش ایرنا؛ استاندار همدان در سفر یکروزه خود به شهرستان ملایر از واحدهای فروسیلیس در شهرک صنعتی جوکار بازدید کرد.