تهران- ایرنا- فرمانده کل انتظامی کشور گفت: محصولات تولیدی دانش‌بنیان‌ها با شرکت‌های خارجی رقابت می‌کند بلکه به لحاظ کیفیت و قیمت قابل مقایسه نیست.

به گزارش ایرنا، سردار احمدرضا رادان امروز (چهارشنبه) در حاشیه بازدید از نمایشگاه ایپاس ۲۰۲۴ در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: یکی از اهدافی که در نمایشگاه دنبال می‌کنیم آن است که شرکت‌های داخلی بتوانند به این خودکفایی برسند که تمامی نیازهای انتظامی و امنیتی در کشور و سایر کشورهای جهان را تامین، تجهیز و استفاده عملیاتی کنیم.

وی با بیان اینکه سال گذشته در بازدید از نمایشگاه ایپاس درخواست داشتم در چند حوزه کار کنند، گفت: امروز شاهد به نمایش گذاشتن محصولاتی هستیم که برگرفته از فکر دانش بنیان‌ها و جوانان همین مملکت است و می‌توانم بگوییم تولیدات کشورمان نه‌تنها با تولیدات خارجی رقابت می‌کند بلکه از جهت کیفیت و قیمت قابل مقایسه نیست.

فرمانده کل انتظامی کشور افزود: مفتخر هستم این را خدمت مردم و اصناف عرض کنم حاضرین در نمایشگاه ایپاس آماده هستند تا در راستای تامین امنیت و آرامش آن‌ها در منزل و اصناف، خدمات ارائه دهند.

سردار رادان گفت: بخش زیادی از نیازهای پلیسی و نیازهای امنیتی که شامل آشکارسازها است توسط جوانان کشورمان در بهترین نوع ممکن آن تولید می‌شود، در حوزه آشکار سازی پلیس فتا بسیار خوب کار شده و امید است این جوانان هر روز بهتر از گذشته کار کنند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه امروز چند درصد از تجهیزات پلیسی تولید داخل است، بیان داشت: پلیس به پلیس این موضوع متفاوت است و در حوزه‌های پلیس‌هایی که بیشتر سعی در اقدامات نرم افزارانه به جهت انجام ماموریت دارند بالای ۸۰ درصد تولید داخل هستند و در حوزه سخت افزارانه بخشی از آن چیزی که نرم افزاری است بالای ۸۰ درصد است اما برخی از تجهیزات همچون خودرو باید برای تولید کننده صرفه اقتصادی داشته باشد که به نظر می‌رسد باید گام‌های بزرگی در این خصوص برداشته شود.

سردار رادان در حوزه ایمنی خودرو هم گفت: از خودرو سازان دعوت می‌کنم از نمایشگاه بازدید کنند، با کمترین هزینه می‌توان بهترین امنیت را برای خودرو ایجاد کرد تا این اطمینان بخشی به مشتریان داده شود که خودرو تولید شده در داخل در پیشگیری از حوادث بسیار بالاست.

بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی تجهیزات پلیسی، امنیتی و ایمنی (ایپاس) از دوشنبه (۳۰ مهر ۱۴۰۳) به مدت چهار روز با حضور ۲۲۲ شرکت داخلی و خارجی با ۱۸۸ غرفه در مصلای امام خمینی (ره) برپا است.

در این دوره از نمایشگاه بین المللی ایپاس بیش از نیمی از شرکت‌ها دانش‌بنیان هستند و ۸۰ درصد از شرکت‌های تولیدکننده حوزه امنیت در بخش خصوصی فعالیت دارند.