سمنان - ایرنا - سفر رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور خوش‌خبری‌ها و رخدادهایی از جمله برنامه‌ریزی برگزاری جشن خودکفایی ۱۱۰ هزار خانوار در کشور تا پایان سال، تامین مسکن روستایی برای مددجویان و صاحبخانه شدن ۱۱۴ خانوار مددجو در سمنان، افتتاح ساختمان ۱۶ واحدی برای مددجویان کمیته امداد در دامغان و سالن ورزشی چندمنظوره حاج عبدالله والی اردوگاه حضرت مهدی (عج) در مهدیشهر همراه داشت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدمرتضی بختیاری رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور در جریان سفر سه روز به استان سمنان از شامگاه یکم آبان ۱۴۰۳ وارد سمنان شد.

در این سفر، برنامه‌هایی در راستای رفع مسائل و مشکلات مددجویان و جامعه هدف کمیته امداد امام خمینی(ره) استان سمنان ترتیب داده شد که دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان و قشرهای مختلف مردمی از جمله این برنامه‌ها بود.

کمک‌های چشمگیر مردمی نشانه تدین سمنانی‌ها است

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور گفت: مردم استان سمنان سالانه کمک‌های چشمگیری دارند و در بخش‌های مختلف حامی طرح‌های این نهاد هستند که نشانه تدین آنان است.

بختیاری در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان در دفتر امام جمعه سمنان افزود: مبلغ کل کمک‌های این استان به کمیته امداد در سال ۱۴۰۲ معادل ۹۹۷ میلیارد ریال بود.

وی تاکید کرد: طرح‌های کمیته امداد این استان به خوبی اجرا شده و یکی از دلایل این موفقیت‌ها حمایت‌های نماینده ولی فقیه و رویکرد استاندار سمنان در حوزه کمیته امداد بوده است.

وی با اشاره به کمک‌های قابل توجه به‌ افراد تحت تکفل کمیته امداد سمنان، خاطرنشان کرد: این رویکرد نشانه تدین مردم‌ استان سمنان است.

بختیاری افزود: اقدام‌های مراکز نیکوکاری استان با مجوز کمیته امداد قابل قدردانی و لازم است این مراکز که برخی از آنها در مساجد استان قرار گرفته اند، مانند گذشته توسط مردم و مسوولان مورد حمایت بیشتری قرار گیرند.

جشن خودکفایی ۱۱۰ هزار خانوار تا پایان سال برگزار می‌شود

رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور گفت: جشن خودکفایی ۱۱۰ هزار خانوار مددجو که با ایجاد اشتغال از زیر پوشش این کمیته خارج شدند، تا پایان سال ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

بختیاری در آیین تودیع و معارفه رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) شاهرود افزود: خروج این تعداد مددجو از زیر پوشش کمیته دلیل بر ادامه همکاری نیست بلکه در راستای مشاوره و بازاریابی به آنها خدمات ارایه می‌شود.

وی به برگزاری جشن خودکفایی برای ۱۰۰ هزار مددجو کمیته امداد امام خمینی(ره) در بیستم اسفند ۱۴۰۲ اشاره کرد و گفت: گذشت ۱۸ ماه از دریافت وام اشتغال مددجو، تغییر دهک خانوار با توجه به شغل ایجاد شده و درآمد ماهانه بر مبنای اعلام شورای کار، از جمله معیارهای خودکفایی مددجویان است.

بختیاری با بیان اینکه کمک خیران در رابطه با گره‌گشایی از کار نیازمندان در استان سمنان ستودنی است، ابراز کرد: این استان در سال گذشته از نظر جذب تسهیلات و تعداد ایجاد فرصت شغلی در کشور جزو برترین‌ها بود.

رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور ادامه داد: این برتری نشان از فعال بودن کارگروه اشتغال، استاندار، فرمانداران و بانک‌ها دارد.

تامین مسکن روستایی برای مددجویان سمنانی تا پایان سال ۱۴۰۳

وی با اشاره به اینکه خانه‌دار کردن تمامی مددجویان کشور در دستور کار این نهاد قرار دارد، اظهار کرد: مسکن روستایی برای تمامی مددجویان استان سمنان تا پایان سال در صورت اختصاص اعتبار، تامین می‌شود.

رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور ابراز کرد: ساخت ۳۰ هزار واحد مسکونی در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت با همکاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در دستور کار است.

وی با اشاره به توانمندسازی مددجویان به عنوان یکی از وظیفه‌های کمیته امداد امام خمینی(ره)، تصریح کرد: ایجاد اشتغال، ساخت مسکن و ترویج فرهنگ خودباوری و خودکفایی از اهداف مهم این نهاد است.

بختیاری با اشاره به اینکه ۸۳۰ هزار دانش‌آموز و ۲ هزار و ۳۰۰ دانشجو تحت پوشش کمیته امداد در سراسر کشور هستند، افزود: کمیته امداد ۱۰ هزار نخبه را تحت حمایت دارد.

رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور با حضور در شهر رویان شاهرود، تعداد ۵۰۰ اصله درخت از جمله ۳۱۳ نهال زردآلو و ۱۸۷ نهال انگور اهدایی نیکوکار محمد جعفری را پلاک‌گذاری کرد.

صاحبخانه شدن ۱۱۴ خانوار مددجو کمیته امداد استان سمنان

بختیاری رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور به همراه مسوولان استان سمنان و شهرستان میامی در شهر رضوان حضور یافت و به طور همزمان ۱۱۴ واحد مسکونی به مددجویان استان سمنان واگذار کرد.

بختیاری در ادامه، ساختمان اداری کمیته امداد شهر رضوان، چهار سوییت رفاهی، نمازخانه و سالن اجتماعات کمیته امداد شهرستان میامی را افتتاح کرد.

ساختمان اداری کمیته امداد شهر رضوان در بخش کالپوش میامی به مساحت ۴۰۰ مترمربع در زیربنای ۱۴۰ متر با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال و چهار سوییت مهمانسرا به منظور رفاه کارکنان این نهاد هر سوییت به مساخت ۴۰ متر مربع و در مجموع ۱۶۰ متر مربع با اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد ریال و نمازخانه ۴۰ مترمربعی و سالن اجتماعات ۶۰ مترمربعی این اداره کمیته امداد امام خمینی(ره) میامی ساخته و بهره‌برداری شد.

حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) از ازدواج مددجویان با توزیع ۵۰ هزار سری جهیزیه

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: ۵۰ هزار سری جهیزیه نیمه نخست سال ۱۴۰۳ در بین مددجویان این نهاد توزیع شد.

بختیاری روز پنجشنبه در حاشیه رزمایش توزیع ۲هزار و ۴۰۰ قلم لوازم ضروری بین مددجویان زیر حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) در استان سمنان افزود: اقلام جهیزیه شامل پنج قلم کالای اساسی یخچال، ماشین‌لباسشویی، اجاق گاز، تلویزیون و جاروبرقی است.

وی ادامه داد: ۹۰ هزار سری اقلام ضروری نیز در نیمه نخست ۱۴۰۳ در بین مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) در نقاط مختلف کشور توزیع شد که مشابه کالاهای مربوط به جهیزیه است و کولر آبی و فرش نیز در بین این اقلام درنظر گرفته شد.

وی سامانه سها کمیته امداد امام خمینی (ره) را از دستاوردها برای تسهیل و تسریع در خدمت‌رسانی به جامعه هدف یاد کرد و افزود: مددجویان ناتوان زیر حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) که امکان مراجعه حضوری به ادارات ندارند، می‌توانند درخواست و نیاز خود را برای بررسی در این سامانه برخط ثبت و مسوولان درخواست را نیازسنجی و بررسی کنند.

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: استقرار سامانه سها در مسیر پیشرفت کمیته امداد به منظور اثربخشی هر چه بیشتر خدمات و تحقق ماموریت‌های این نهاد است که در امور توانمندسازی مددجویان با محوریت عدالت در توزیع منابع، حفظ کرامت مددجویان و ایجاد شفافیت در ارائه خدمات فعالیت می‌کند.

افتتاح ساختمان ۱۶ واحدی برای مددجویان کمیته امداد در شهرستان دامغان با زیر بنا یک‌هزار و ۸۰۰ متر مربع و ۶۵ میلیارد ریال هزینه اجرا، تفقد و سرکشی از خانواده های تحت حمایت کمیته امداد شهرستان سمنان، سالن ورزشی چندمنظوره حاج عبدالله والی اردوگاه حضرت مهدی (عج) در شهرستان مهدیشهر به مساحت ۲ هزار متر مربع و با اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال از دیگر برنامه‌های سفر رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) به استان سمنان بود.

به گزارش ایرنا، کمیته امداد سهم حدود ۳۰ درصدی در اشتغالزایی کل استان سمنان و در کشور نیز رتبه‌های برتر دارد.

یکهزار و ۵۵۰ خانوار از مددجویان اداره‌کل کمیته امداد امام خمینی(ره) سمنان از طریق اشتغال به خودکفایی رسیدند.

بر پایه آخرین آمار ارایه شده، ۱۷ هزار و ۵۸۰ خانوار در قالب ۳۸ هزار و ۸۲ نفر زیر پوشش کمیته‌امداد امام خمینی(ره) استان سمنان هستند که از این جمعیت زیر پوشش ۷۲ درصد معیشت‌بگیر و ۲۵ درصد غیرمعیشت‌بگیر است.