تهران- ایرنا- نمایندگان وزن‌های ۶۳ و ۷۷ کیلوگرم کشتی فرنگی کشورمان به دیدار رده‌بندی پیکارهای کشتی قهرمانی زیر ۲۳ سال جهان راه یافتند.

به گزارش ایرنا، رقابت‌های شانس مجدد پنج وزن دوم کشتی فرنگی امیدهای جهان در حالی ظهر امروز (چهارشنبه) برگزار شد که علی اسکو و عرفان جرکنی با شکست رقبای خود توانستند حضورشان را در رده‌بندی مسجل کنند. رقابت فینال و رده بندی پنج وزن دوم ساعت ۱۹:۳۰ امشب در تیرانا آلبانی برگزار خواهد شد.

همچنین روز گذشته علی احمدی وفا در وزن ۵۵ کیلوگرم و فردین هدایتی در وزن ۱۳۰ کیلوگرم به دیدار فینال راه یافتند. یاسین یزدی در وزن ۸۷ کیلوگرم به دیدار رده‌بندی رسید.

در وزن ۶۳ کیلوگرم عرفان جرکنی در دور اول با نتیجه ۸ بر صفر تینو اویالا از فنلاند را مغلوب کرد. وی در دور دوم با نتیجه ۶ بر ۲ از سد آتسمیر بیژویف از روسیه گذشت و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۳ بر ۲ مغلوب ویتالی اریومنکو از مولداوی شد و با توجه به حضور حریفش در دیدار فینال، به گروه بازنده‌ها رفت. جرکی در این گروه مقابل آنکیت از هند با توجه به عدم حضورش، پیروز شد و به دیدار رده‌بندی راه یافت. وی امشب در این دیدار به مصاف آرمان واردانیان از ارمنستان می‌رود.

در وزن ۷۷ کیلوگرم علی اسکو در دور اول با نتیجه ۸ بر یک مقابل سیمون بورکینهاگین از سوئد به برتری دست یافت. وی در دور دوم با نتیجه ۹ بر یک مقابل الکساندرین گوتو قهرمان سال گذشته از مولداوی مغلوب شد و پس از حضور این کشتی‌گیر در دیدار فینال، به گروه بازنده‌ها راه یافت. اسکو در این گروه در دیدار اول با نتیجه ۹ بر صفر کلودجان شیهو از آلبانی را مغلوب کرد. وی در دور بعد با نتیجه ۱۰ بر صفر آلونسو پارا گارسیا از کلمبیا را مغلوب کرد و به دیدار رده‌بندی راه یافت تا برای کسب مدال برنز به مصاف دونیورخون ناکیبوف از ازبکستان برود.

روز گذشته و در پایان مسابقات پنج وزن نخست، محمد ناقوسی در وزن ۸۲ کیلوگرم مدال طلا دست یافت، دانیال سهرابی در وزن ۷۲ کیلوگرم و شایان حبیب زارع در وزن ۹۷ کیلوگرم صاحب مدال برنز شدند.

در پایان مسابقات پنج وزن نخست تیم ایران با ۵۹ امتیاز پس از گرجستان (۷۵ امتیاز) و ارمنستان (۶۷) امتیاز در رده سوم قرار دارد و با توجه به حضور ۲ نماینده کشورمان در فینال و ۳ نماینده کشورمان در رده‌بندی پنج وزن دوم، تیم کشورمان در آستانه قهرمانی قرار دارد.