ساری - ایرنا - هواشناسی پیش‌بینی کرد که هوای مازندران از امروز چهارشنبه تا پایان هفته جاری بارانی و در مناطق سردسیر و کوهستانی با بارش برف و کاهش محسوس دما همراه باشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، طبق پیش‌بینی هواشناسی، شرایط جوی امروز مازندران با بارش متناوب باران همراه خواهد بود و البته شدت بارش ها در مناطق غرب استان محسوس تر است.

هواشناسی مازندران با اشاره به صدور هشدار سطح نارنجی در چند روز گذشته با اشاره به تداوم و تقویت سامانه سرد بارشی، نسبت به آبگرفتگی معابر، طغیان رودخانه‌ها و مسیل‌ها، کاهش دید، لغزندگی سطح جاده‌ها، خطر ریزش سنگ و اختلال در تردد جاده ها به ویژه در محورهای کوهستانی این استان در طی امروز هشدار داد و از شهروندان خواست علاوه بر انجام اقدامات پیشگیرانه و پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی و خودداری از چرای دام در حاشیه رودخانه ها و نواحی مرتفع و مقاوم سازی سازه های کم مقاوم و سست بنیان، از اسکان یافتن در حاشیه و بستر رودخانه ها، مسیل ها و مناطق مرتفع در طی این مدت خودداری و نسبت به لایروبی کانال ها و دهانه پل ها و انجام اقدامات پیشگیرانه به منظور جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی اقدام کنند.

طبق پیش‌بینی هواشناسی، از شامگاه چهارشنبه بارش ها در مناطق سردسیر و کوهستانی به شکل برف خواهد بود و از بعدازظهر و شامگاه پنجشنبه تا صبح روز جمعه نیز شرایط جوی مازندران با بارش پراکنده باران همراه است.

هواشناسی پیش‌بینی کرد که از عصر جمعه و روز شنبه نیز جو استان پایدار باشد و دمای هوا نیز روند افزایشی را در پیش بگیرد.

براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های پیـش‌یابـی هواشناسـی، وضعیت جوی امروز مازندران ابری و سرد، در ارتفاعات مه‌آلود همراه با بارش باران و وزش باد و در مناطق سردسیر و کوهستانی با بارش برف همراه خواهد بود و شدت بارش ها در مناطق غرب استان محسوس تر است.

شرایط جوی مازندران در روز پنجشنبه نیمه ابری و در بعدازظهر و شب ابری به تدریج با بارندگی، در مناطق کوهستانی با بارش برف و وزش باد به نسبت شدید، روز جمعه بارندگی در مناطق کوهستانی با بارش برف و به تدریج با کاهش ابر، روز شنبه آینده صاف تا نیمه ابری با افزایش دما و از شب به تدریج ابری با وزش باد به نسبت شدید و از سمت غرب با بارندگی و روز یکشنبه نیز ابری، در ارتفاعات مه‌آلود همراه با کاهش دما، بارندگی، وزش باد و احتمال رعد و برق و در مناطق سردسیر کوهستانی با بارش برف پیش‌بینی شده است.

آسمان مازندران در روز دوشنبه آینده ابری با بارندگی به تدریج با کاهش ابر و درروز سه ‌شنبه نیز صاف تا نیمه ابری و در بعدازظهر با افزایش ابر و در ارتفاعات با احتمال بارش پراکنده باران همراه خواهد بود.

داده‌های دریافتی از ایستگاه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که بابلسر با ثبت دمای ۱۹.۴ و دلیر چالوس با ۴.۱ درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق مازندران در طی ۲۴ ساعت گذشته بودند.

دمای هوای شهر ساری مرکز مازندران نیز امروز در گرم‌ترین ساعت به ۱۷ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد که این میزان در مقایسه با روز گذشته تغییر محسوسی نخواهد داشت.

وضعیت دریای خزر در روز جاری نیز مواج و طوفانی پیش‌بینی شده است.