بجنورد-ایرنا- مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد گفت: برای اختصاص زمین و ساخت انبار کالاهای صادراتی استان در این بندر آمادگی کامل داریم.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی استانداری خراسان شمالی محمدعلی موسی پورگرجی روز چهارشنبه در دیدار با استاندار خراسان‌شمالی اظهار کرد: بندر امیر آباد به عنوان بندر معین استان های خراسان شمالی، سمنان و گلستان معرفی می شود.

وی با بیان اینکه روند رشد صادرات بندر امیر آباد در دستورکار است، تصریح کرد: جدای از صادرات کالاهای سنتی به دنبال ایجاد زنجیره سرد مواد غذایی هستیم که بخشی از صادرات خراسان شمالی در این زنجیره گنجانده می شود.

موسی پورگرجی با اشاره به محصولات باغی خراسان‌شمالی، گفت: با ایجاد زنجیره سرد و کانتینرهای یخچال دار، زمینه برای صادرات محصولات فساد پذیر فراهم خواهد شد که این استان می تواند از بسترهای این بندر برای صادرات محصولات کشاورزی بیشتر استفاده کند.

وی اظهارکرد: با این اقدام دغدغه های صادرات محصولات کشاوری و فساد پذیر کاهش می یابد و ماندگاری کالاهای صادراتی هم در بندر کمتر می شود.

استاندار خراسان شمالی نیز در این دیدار با اشاره به توانمندی های استان در صادرات، گفت: خراسان شمالی نیازمند ساخت انبار اختصاصی برای صادرات است تا محصولات در فضایی مناسب نگهداری شود.

محمدرضا حسین نژاد افزود: در بخش رفع موانع و تسهیل صادرات، قدم های خوبی برداشته شده و افزایش صادرات از اولویت های مهم این استان است .

به گزارش ایرنا، سهم اشتغال در این استان در سه بخش کشاورزی با ۳۹.۶ درصد، صنعت با ۲۴.۳ درصد و خدمات ۳۶.۱ درصد است.

خراسان شمالی با بیش از یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت این استان در روستاها سکونت دارند.