بوشهر- ایرنا- کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهرگفت: دومین سامانه بارش پائیزی از روز گذشته در این استان فعال شده است و بیشترین میزان بارش فردا ( روز پنجشنبه ) در مناطق مرکزی رخ خواهد داد.

حسین مستانه روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته بیشترین میزان باران ثبت شده در ایستگاه‌های باران سنجی مربوط به شهرهای بوشهر با چهاردهم، گناوه ۲ دهم و جزیره خارگ یک دهم است.

وی افزود: این درحالی است که در نخستین بارش پائیزی نیز در سال زراعی جاری کنگان با هشت میلیمتر و جم با ۶/۹ میلیمتر بیشترین میزان باران را به خود اختصاص داده اند.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر یادآور شد: این سامانه بارشی تا روز جمعه در این استان فعال است و پیش بینی می شود در همه مناطق استان بجز عسلویه باران ببارد.

مستانه ادامه داد: باتوجه به نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، با تداوم وزش باد شمال غربی طی پنج روز آینده سواحل و فراساحل استان بطور غالب متلاطم پیش بینی می‌شود.

وی تصریح کرد: همچنین با افزایش ناپایداری‌های جوی طی سه روز آینده ضمن افزایش ابرناکی در نواحی مختلف ، به ویژه نواحی مرکزی استان، بارش پراکنده باران، گاهی رعد برق و وزش تندباد مورد انتظار است.

مستانه گفت: در ۲۴ ساعت آینده وزش باد و تند باد لحظه ای پدیده غالب هواشناسی در این استان است که ممکن است خطارت زا باشد.