تهران- ایرنا- معاون وزیر امور خارجه اندونزی در امور جهان اسلام، پس از معرفی در نخستین بیانیه رسمی خود اعلام کرد که مسئله فلسطین محور اصلی تلاش‌ دیپلماتیک دولت جدید جاکارتا است.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از خبرگزاری آنتارا، انیس ماتا اعلام کرد: موضوع فلسطین تمرکز اصلی وی در پیگیری دیپلماسی با جهان اسلام خواهد بود.

وی در بیانیه‌ای که روز گذشته (سه‌شنبه به وقت محلی) منتشر شد، گفت: ما در قانون اساسی اندونزی، دستوری برای کمک به استقلال فلسطین داریم و فکر می‌کنم تمام تلاش‌های ما به عنوان ملت اندونزی -شامل دیپلماسی سیاسی و انسانیت- برای کمک به استقلال فلسطین به کار گرفته خواهد شد.

ماتا تصریح کرد: مسئله فلسطین باید نگران کننده باشد زیرا هرگونه راه حلی برای مناقشه (رژیم) اسرائیل و فلسطین نه تنها بر منطقه بلکه بر جهان نیز تأثیر زیادی خواهد داشت.

وی افزود: جنگ فلسطین یک بازی را تغییر خواهد داد. نتیجه نهایی این جنگ، سرنوشت همه را نه تنها در خاورمیانه بلکه در سطح جهانی تغییر خواهد داد.

پرابوو سوبیانتو رئیس جمهوری جدید اندونزی، به طور ویژه، انیس ماتا را مأمور به دیپلماسی اندونزی با جهان اسلام کرده است اما وظایف دو معاون وزیر خارجه دیگر هنوز مورد بحث است.

رئیس جمهوری جدید اندونزی، روز دوشنبه سو گینو، را به عنوان وزیر خارجه جدید اندونزی منصوب و جایگزین رتنو مرسودی کرد.

ماتا روز دوشنبه در کابینه اندونزی به همراه آرماناتا نصیر و عارف هاواس اوگروسنو برای دوره ۲۰۲۴-۲۰۲۹ به عنوان معاون وزیر امور خارجه معرفی شد.