زاهدان - ایرنا - استاندار سیستان و بلوچستان گفت: ایجاد ۱۰ بازارچه محلی با توافق کشور پاکستان و توجه ویژه به مناطق کشاورزی از دیگر اقداماتی است که برای بکارگیری از ظرفیت‌ها موجود در این استان در دستورکار قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد کرمی در جریان سفر رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی به سیستان و بلوچستان اظهارکرد: این استان در حوزه معادن، کشاورزی، اقتصاد دریا، اقتصاد دیجیتال، شیلات و اقتصاد شهری ظرفیت‌های فراوانی دارد.

وی ادامه داد: ساخت هشت کارخانه و فعال شدن اقتصاد معادن در سیستان و بلوچستان از جمله اقداماتی است که منجر به متحول شدن این استان می‌شود.
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: این استان محروم نیست کاملاً ثروتمند است اگر محرومیتی وجود دارد در ذهن برخی مدیران است.
وی بیان کرد: مهارت محوری از مدارس، توجه ویژه به آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها، تشکیل هسته‌های فناور و شرکت‌های دانش بنیان از اولویت‌های مهم ما در سیستان و بلوچستان است بطوریکه در سال گذشته در زمینه اقتصاد دیجیتال ۱۰ هزار دانش آموز آموزش‌های لازم را فرا گرفته و هم اکنون حدود ۴۵ شرکت وجود دارد که دانش آموزان آنها را فعال دارند.
کرمی ضمن ابراز خرسندی از سفر اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی به سیستان و بلوچستان بیان کرد: این استان ۱۸۱ هزار و ۲۰۰ متر مربع وسعت دارد که دارای یک‌هزار و ۶۳۰ کیلومتر مرز است.
وی افزود: بازدید از سواحل، کارگاه‌ها، تعدادی از پایگاه‌ها و دیوارکشی مرز در سیستان و بلوچستان در سفر رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی انجام خواهد شد.
استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: برخی از قوانین مانند ارزش افزوده و قاچاق سوخت مشکلاتی ایجاد کرده که باید با تصمیم گیری درست در این استان حل شوند.
وی اظهار کرد: برخی از قوانین مانند ارزش افزوده مشکلاتی را برای سیستان و بلوچستان ایجاد کرده و این بدور از عدالت است که این استان مانند سایر استان‌ها دیده شود این موضوع یکی از مشکلاتی بوده که باید رفع شود.
کرمی بیان کرد: مشکل دیگر موجود در سیستان و بلوچستان قاچاق سوخت است، نیاز به تصمیم گیری دارد و باید این مساله ساماندهی شود؛ مجلس در این زمینه کمک کرده اما به علت فاصله فاحش قیمت سوخت در این استان سواستفاده‌هایی می‌شود که باید با تصمیم گیری درست این مشکل حل شود.