بیرجند - ایرنا - معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه بیرجند گفت: تعداد دانشجویان ورودی به دانشگاه در سال تحصیلی جدید نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۰ درصد افزایش یافت.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند سیدجواد حسینی‌واشان روز چهارشنبه اظهار کرد: فرایند استقبال از دانشجویان جدید دانشگاه از حدود ۲ماه قبل آغاز شد و با هماهنگی انجام شده میان بخش‌های مختلف ستادی دانشگاه، روند استقبال و ثبت نام دانشجویان ورودی با کیفیت مناسبی انجام شد.

وی بیان کرد: پس از اعلام نتایج پذیرفته شدگان آزمون سراسری ۱۴۰۳ یعنی ۲۰ مهرماه، ثبت نام غیرحضوری از ۲۲ مهرماه آغاز شد و ثبت نام حضوری نیز از ۲۴ تا ۳۰ مهرماه در مسجد و سالن امید دانشگاه در دستور کار قرار گرفت.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه بیرجند تصریح کرد: تاکنون بیش از ۲ هزار و ۵۰ نفر پذیرفته شده ۱۴۰۳ در مقطع کارشناسی در دانشگاه ثبت‌نام کرده‌اند.

وی ادامه داد: تعدادی از پذیرفته شدگان نیز به دلیل شرایط خاص خود و برخی به دلیل فراغت نداشتن از تحصیل دوره متوسطه، امکان ثبت نام نداشتند که در صورت موفقیت در سپری کردن دروس باقیمانده تا قبل از بهمن ماه می‌توانند با مراجعه به دانشگاه برای ورودی بهمن ماه ثبت‌نام کنند.

حسینی‌واشان عنوان کرد: افزایش تمایل حضور دانشجویان در دانشگاه بیرجند می‌تواند دلایل متعددی داشته باشد که از جمله آن می‌توان به افزایش تعامل اساتید با دانشجویان، داشتن امکان و تجهیزات مناسب، فراهم بودن خوابگاه برای تمامی پذیرفته شدگان دانشگاه، ایجاد رشته‌های جدید و تقاضامحور، ارتباط بسیار خوب با آموزش پرورش استان، مشاوران تحصیلی استان، معرفی دانشگاه و افزایش شناخت جامعه هدف از دانشگاه، اشاره کرد.