تهران- ایرنا- قائم مقام بنیاد ملی نخبگان با بیان ضرورت ایجاد شبکه جامع نخبگانی، از همکاری بنیاد با مجمع تشخیص مصلحت نظام برای فراهم‌سازی زمینه همکاری‌ها در جهت اثربخشی نخبگان و استعدادهای برتر خبر داد.

به گزارش گروه علمی ایرنا از پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان، نشست هم‌اندیشی روسای بنیاد ملی نخبگان و پژوهشکده مطالعات مجمع تشخیص مصلحت نظام با حضور سعید خدایگان قائم مقام بنیاد ملی نخبگان و محمدرضا مجیدی رئیس پژوهشکده تحقیقات راهبردی و جمعی دیگر از مسئولان دو مجموعه برگزار شد.



قائم مقام بنیاد ملی نخبگان در این نشست با بیان ضرورت هم‌افزایی در شناسایی نخبگان و حمایت از ایشان در راستای اثرگذاری و همچنین اجرای برنامه و راهبردهای مشترک در حیطه بکارگیری استعدادهای برتر در عرصه حکمرانی گفت: بنیاد ملی نخبگان در دوره جدید برای تسهیل فرآیندهای شناسایی، جذب و حمایت از مستعدان و نخبگان با همکاری با دستگاه‌های مختلف کشور در بخش تدوین سیاست های راهبردی و ریل گذاری های اصلی از جمله مجمع تشخیص مصلحت نظام آمادگی کامل دارد.

سعید خدایگان شکل‌دهی ارتباط مستمر و تعامل با نخبگان را یکی از رویکردهای بنیاد ملی نخبگان دانست و افزود: تعامل با مستعدان و نخبگان و و ایجاد امید و انگیزه در این اجتماع در شرایط امروز کشور و ایجاد شبکه نخبگانی جامع یک ضرورت انکار ناشدنی است.

قائم مقام بنیاد ملی نخبگان با اشاره به لزوم شناسایی و جذب نخبگان متخصص در حکمرانی و سیاستگذاری کلان کشور گفت: هیات‌های اندیشه ورز و اندیشکده ها یکی از ظرفیت هایی هستند که می تواند به تحقق بکارگیری نخبگان در سیاستگذاری وحکمرانی کشور کمک‌ کنند.

باید اندوخته های نخبگانی ما به خوبی شناسایی و شبکه‌سازی قوی صورت گیرد و بنیاد در این زمینه از تمام ظرفیت‌های خود استفاده می‌کند. رهبر معظم انقلاب نیز بارها بر این موضوع تأکید داشته اند و این مهم می‌تواند با همراهی بخش‌های اثرگذار در عرصه حمکرانی محقق شود.



حمایت پژوهشکده تحقیقات راهبردی مجمع تشخیص مصلحت نظام از نخبگان

رئیس پژوهشکده تحقیقات راهبردی نیز در این نشست، با اشاره به حمایت این پژوهشکده از نخبگان بیان کرد: در این پژوهشکده از نخبگانی که در سطوح کلان و راهبردی نظام بتوانند اثرگذار باشند و اظهار نظر کنند حمایت می‌شود.

محمدرضا مجیدی گفت: پژوهشکده در قالب پنج کمیسیون و مجمع فعالیت دارد و این کمیسیون‌ها با ۲۲ کمیته کار می کنند که شناسایی و تعامل با نخبگان راهبردی در این چارچوب صورت می گیرد.

وی گفت: بنیاد می‌تواند بازوی معرفی نخبگان به پژوهشگاه ها، پژوهشکده ها و مراکز پژوهشی کشور باشد. این نخبگان به عنوان اعضای موثر در سیاستگذاری در امور نخبگان ‌به کار گرفته می شوند. از سوی دیگر بنیاد ملی نخبگان نیز می تواند به عنوان مرجع شناسایی نخبگان و استعدادهای برتر در بسط فعالیت‌های پژوهشکده به این مجموعه یاری رساند.

رئیس پژوهشکده تحقیقات راهبردی مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان از آمادگی پژوهشکده برای همکاری با بنیاد ملی نخبگان در تدوین پیش نویس برنامه ای جامع و ملی در حوزه شناسایی نخبگان در حوزه سیاستگذاری راهبردی خبر داد.

در این نشست ضمن بررسی زمینه‌های تعامل و همکاری، مقرر شد نمایندگانی از دو مجموعه برای پیگیری توافقات صورت گرفته معرفی شوند و انعقاد تفاهم نامه همکاری های مشترک در دستور کار قرار گرفت.