اردبیل-ایرنا- مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل گفت: بیش از سه میلیون تن کالا در هفت ماهه گذشته دراستان اردبیل جابجا شده است.

به گزارش ایرنا کلیم‌اله وثوقی روز چهارشنبه در بازدید از شرکت‌های حمل ونقل کالای شهرستان اصلاندوز اظهار کرد: در حالی که در هفت ماه نخست سال گذشته ۲ میلیون و۵۰۰ هزار تن کالا از این استان جابجا شده بود، این میزان در سال جاری با جابجایی سه میلیون تن کالا، ۲۰ درصد افزایش یافته است.

وی افزود: در مدت یاد شده ۲۱۱ هزار و ۳۸۶ برگ بارنامه در استان صادر شده است که در این بخش هم شاهد رشد ۱۷ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل هستیم.

دبیر کمیسیون مدیریت اجرائی ایمنی حمل ونقل استان اردبیل سیمان فله‌ای، سیب زمینی، سیمان کیسه‌ای، گندم انسانی، شمش آهن، هندوانه، مصالح ساختمانی و علوفه را از جمله کالاهای جابجا شده عنوان کرد.

وثوقی خاطرنشان کرد: درهفت ماهه گذشته یک میلیون و ۴۳۹ هزار تن کالا از شهرستان اردبیل، ۷۵۲ هزار تن کالا از شهرستان نمین، ۳۰۱ هزار تن کالا از شهرستان پارس آباد، ۱۶۹ هزار تن کالا از شهرستان خلخال، ۱۳۹ هزار تن کالا از شهرستان بیله سوار، ۸۵ هزار تن کالا از شهرستان اصلاندوز، ۱۲۴ هزار تن کالا از شهرستان مشگین شهر و ۶۵ هزار تن کالا از شهرستان گرمی جابجا شده است.

مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل اضافه کرد:۱۳ هزار و۵۵۰ دستگاه ناوگان و ۱۲ هزار و ۶ نفر راننده در قالب ۹۰ شرکت حمل و نقل کالا در حال خدمات رسانی به مردم استان هستند.

وثوقی از مردم و صاحبان کالا خواست هرگونه انتقاد و شکایت خود از عملکرد شرکت ها و رانندگان را به سامانه ۱۴۱ راهداری استان اردبیل اطلاع دهند تا در اسرع وقت در کمیسیون های مربوطه به تخلفات رسیدگی شود.