تهران- ایرنا- وزیر ورزش در واکنش به نتایج ضعیف استقلال و پرسپولیس در آسیا، گفت: هر تیمی که به مسابقات خارجی می‌رود برای ما مثل تیم ملی می‌ماند و به همین دلیل اگر نیاز باشد از سرخابی‌ها مراقبت می‌کنیم.

به گزارش عصر چهارشنبه ایرنا، احمد دنیامالی، وزیر ورزش در حاشیه مراسم تجلیل از باشگاه‌های برتر و منتخب استان‌های کشور با تشکر از فعالیت ۳۳ هزار باشگاه بخش خصوصی، گفت: باید شرایطی را فراهم کنیم تا باشگاه‌ها بتوانند از شرایط بهتری در بحث تسهیلاتی که ما می‌دهیم برخوردار شوند. اگر بخواهیم سرانه ورزش در حوزه همگانی بالاتر برود قطعا باید نگاه جدی به باشگاه‌ها داشته باشیم. البته این نگاه ما به این معنی نیست که ما ورزش را صرفا پولی کنیم، باید این مراقبت را داشته باشیم که در کنار آن یکسری اماکن ورزشی که در اختیار دولت است شرایطش به گونه‌ای باشد که برای مردم و به ویژه جوانان گران نباشد.

وی در ادامه درباره معضل پروژه‌های نیمه‌تمام ورزشی، اظهار داشت: در قانون پیش‌بینی شده پروژه‌هایی که بالاتر از ۵۰ درصد پیشرفت دارند را در اولویت قرار دهیم. در تلاش هستیم از دولت اجازه تکمیل اماکن ورزشی نیمه تمام حتی آنهایی که پیشرفت فیزیکی آن‌ها خیلی زیاد نیست را بگیریم. به طور اختصاصی برای هر استان با نمایندگان نشست داریم تا این گونه مسائل را پیگیری کنیم تا اماکنی که تعطیل شده اند و مشکل دارند سریع‌تر منابع مالی آن‌ها را در اختیار قرار دهیم و با گرفتن پیمانکار هر چه سریعتر تکمیل شوند.

دنیامالی درباره صحبت‌های پرحاشیه مدیرعامل هلدینگ خلیج‌فارس درباره بی‌میلی آنها برای برعهده گرفتن مالکیت استقلال، گفت: هر دو تیم استقلال و پرسپولیس از لحاظ منابع مالی مشکلی ندارند. یکسری مسائل مدیریتی است که ما ورود پیدا می‌کنیم اما هواداران مطمئن باشند که بی‌تفاوت نیستیم. وقتی تیم‌ها پای خود را از مرزها بیرون می گذارند برای من فرق نمی کند اسم آن تیم چیست و مثل تیم ملی است. از این جهت که تیم‌های ما بیرون از ایران‌نتایج دلخواهی که مد نظر هواداران است را کسب نمی‌کنند باید رسیدگی شود.

وزیر ورزش تاکید کرد: از بابت بحث واگذاری نیز این کار مرجع قانونی داشته و متناسب موضوع در حوزه های مدیریتی به این باشگاه کمک می‌کنیم اما این به معنی دخالت نیست چون اعتقاد داریم باید مواظبت کنیم. چون استقلال و پرسپولیس مهم هستند و هنوز سهامدار داریم و سهام نیز مدیریتی است اگر نیاز باشد که امیدوارم نیاز نباشد ما مراقبت‌ها را به صورت عملیاتی ورود پیدا خواهیم کرد.

دنیامالی درباره برگزاری بازی‌های ملی و باشگاهی بین‌المللی تیم‌های کشورمان در کشور ثالث، تصریح کرد: زیربناها را تلاش می‌کنیم که آماده کنیم. شرایط میزبانی بستگی به شرایط کشور دارد و ما مرتب این مساله را پیگیری می‌کنیم، شرایط ما الان عادی است به هر صورت ما می‌توانیم میزبانی را داشته باشیم. امیدوارم این شرایط زودتر برطرف شود.

وی ادامه داد: فدراسیون فوتبال به باشگاه‌ها اعلام کرده که تا زمانی درآمد و هزینه‌هایشان مشخص نباشد، نمی‌توانند در رشته‌های دیگر تیمداری کنند. مدیرانی که می‌آیند اجازه ندارند هرکاری دلشان می‌خواهد انجام شود. بحث معافیت مالیاتی باشگاه‌ها در چند هفته آینده ابلاغ می‌شود. باشگاه‌هایی که می‌خواهند مجوز بگیرند باید از این تسهیلات استفاده کنند. قیمت تمام شده ورزش نباید برای جوانان بالا برود. پارادوکس‌هایی در برخی مناطق تهران وجود دارد و تلاش ما بر این مبنا است که امکانات دولتی در اختیار فدراسیون‌ها و هیات‌های ورزشی قرار گیرد و مازاد آن در اختیار بخش خصوصی باشد. باشگاه‌های ما در خدمت ورزش قهرمانی هستند.

دنیامالی تاکید کرد: باشگاه‌های ما بر اساس ممیزی‌هایی که داریم، اکثرا مردود هستند. باید در باشگاه‌داری تحول ایجاد شود. قبول ندارم که منابع دولتی در اختیار باشگاه‌ها قرار بگیرد و برخی باشگاه‌ها بیایند و خواهش کنند که هزینه ما را بدهید. قرار است در دولت در امور فدراسیون‌ها و باشگاه‌ها دخالت نکند اما از طرفی برخی می‌آیند و درخواست کمک می‌کنند.

وزیر ورزش ادامه داد: کسی که می‌خواهد بیاید و رئیس فدراسیون شود و قول اسپانسر می‌دهد، بعد از انتخاب شدنش خبری از وعده‌هایش نیست.این موضوع کجای دنیا وجود دارد که انتظار دخالت ندارند و می‌خواهند هزینه‌هایشان پرداخت شود. برنامه‌های ۵ ساله ما بر اساس شاخص‌ها باید بهتر شوند. به عنوان دولت پذیرفتیم که کمک کنیم. بزرگترین مشکل ما در ورزش این است که فکر می‌کنیم از دیگری بهتر هستیم اما ورزش کار گروهی است.