اهواز- ایرنا- استاندار جدید خوزستان‌ گفت: فصل جدیدی از مردم داری، خدمت و تکریم ارباب رجوع از صبح شنبه هفته آینده در استان رقم می خورد و اولویت اصلی برای تحقق این مهم، بکارگیری نیروهای بومی است.

به گزارش ایرنا سیدمحمدرضا موالی زاده روز چهارشنبه در مراسم تکریم و معارفه استاندار خوزستان با حضور وزیر کشور در محل سالن همایش های شهید علی هاشمی استانداری اظهارکرد: از اینکه این مسئولیت را به من واگذار کردند تشکر می کنم و امیدوارم در عمل پاسخگوی این اعتماد باشم.

وی بیان کرد: قرار شد کارگروه ویژه ای تشکیل و در جهت حل مشکلات استان خوزستان اقدام شود.

استاندار خوزستان ضمن قدردانی از تلاش همه مدیران و استانداران سابق استان به ویژه حسینی محراب گفت: استان به خاطر وجود جلگه ای حاصلخیز، آب های فراوان، بنادر و راه آهن و منابع نفتی بسیار ثروتمند است. خوزستان برای سال‌ها مهاجر پذیر ترین استان کشور بود اما اکنون مهاجر فرست ترین استان کشور است لذا باید تلاش کرد تا این شرایط تغییر پیدا کند.

وی با تاکید بر اینکه باید دست به دست هم داد و شرایط زیست پایدار را در استان ایجاد کرد گفت: یکی از مشکلات ما مسئله آب است در حالیکه پرآب ترین استان کشور هستیم.

موالی زاده افزود: چهار میلیارد مترمکعب آب را در استان از دست می دهیم در حالی که اگر یک سد تنظیمی در بهمنشیر آبادان احداث شود این مشکل برطرف می شود. مسئله فاضلاب و لایروبی رودخانه کارون از دیگر مسائل بسیار مهم در استان است.

استاندار خوزستان با اشاره به آلودگی آب، هوا و خاک در استان افزود: تاکنون ۲۴۸ هزار هکتار از طرح ۵۵۰ هزار هکتاری کشاورزی در استان کار شده که اگر به طور کامل اجرا شود تا حدودی مسئله اشتغال استان برطرف می شود.

موالی زاده گفت: در حال حاضر گندم ۱۴ میلیون نفر و شکر ۳۵ میلیون نفر را در کشور تامین می کنیم و کشاورزی ما حرف های بسیاری برای گفتن دارد. همچنین با تولید ۱۳۸ محصول در استان، باید صنایع تبدیلی و تکمیلی و فرآوری را دنبال کنیم.

وی افزود: استان خوزستان حدود یک میلیون حاشیه نشین ساکن در مناطق کم برخوردار دارد که در کشور رتبه اول را داریم.

صندوق توسعه اقتصادی خوزستان راه اندازی می شود

استاندار خوزستان گفت: یکی از سیاست های ما استفاده از توان اجرایی نیروهای بومی استانداری است همچنین راه اندازی صندوق توسعه اقتصادی در استان از دیگر برنامه های ما خواهد بود.

وی افزود: از همه خوزستانی های خارج از استان و کشور دعوت می کنیم تا با همکاری یکدیگر، برای پیشرفت و توسعه استان تلاش کنیم. باید بستری فراهم کرد تا بتوان از ظرفیت همه نیروها استفاده کرد.

در این مراسم باحضور وزیر کشور، علی اکبر حسینی محراب استاندار پیشین تکریم و سید محمدرضا موالی زاده به عنوان استاندار جدید خوزستان توسط وزیر کشور معارفه شد.

حسینی محراب از هشتم دی ماه ۱۴۰۱ تاکنون به عنوان استاندار خوزستان خدمت می‌کرد و سرانجام در جلسه هیات دولت سید محمدرضا موالی زاده به عنوان استاندار جدید انتخاب شد.

از جمله سوابق استاندار جدید خوزستان می‌توان به نمایندگی مردم اهواز در دوره‌های چهارم و پنجم مجلس شورای اسلامی، دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور، مدیر کلی سیاسی وزارت کشور و سفیر جمهوری اسلامی ایران در کشور الجزایر اشاره کرد.