سنندج- ایرنا- مشاور شورای عالی فضای مجازی با اشاره به ضرورت تبیین «جنگ شناختی» در جامعه گفت: رسانه‌ها مردم را نسبت به خطرات جنگ شناختی آگاه کنند.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام محسن انبیایی شامگاه چهارشنبه در نشستی با جمعی از اعضای سازمان های مردم نهاد در سنندج، به بیان آسیب های فضای مجازی پرداخت و اظهار کرد: جنگ شناختی، کاری می کند قدرت تمرکز، اراده و تصمیم گیری افراد از بین برود این نوع جنگ ترس و بی حوصله بودن و خستگی ذهنی هم ایجاد می کند.

وی با اشاره به ضرورت رعایت مسایل امنیتی در استفاده از پیام رسان ها گفت: آگاهی از نحوه استفاده از ابزارهای دیجیتال از موضوعات مهم جامعه امروز است که باید مورد توجه قرار گیرد.

حجت‌الاسلام انبیایی گفت: یکی از دغدغه های ما در کارگروه های پژوهشی، تاثیر فضای مجازی بر نورون های مغزی است.

وی در مورد خطرات و ظرفیت های استفاده کودکان از تلفن همراه افزود: برخی از قوای فکری کودکان از طریق گوشی تقویت می شود ولی استاندارد زمان استفاده، نحوه و نوع بازی کودکان باید مدنظر قرار گیرد.

مشاور عالی شورای فضای مجازی کشور ادامه داد: یکی از مشکلات استفاده بیش از حد کودکان، نوجوانان و جوانان از تلفن همراه، ضعیف شدن قوای فکری است.

حجت‌الاسلام انبیایی به امنیت در فضای سایبری اشاره و بیان کرد: مرحله جدیدی از امنیت در دنیا به نام «سلاح سازی از هر چیزی» شکل گرفته است بر این اساس در جنگ های آینده آب، خاک، خودکار، دارو، واکسن و غیره می تواند سلاح باشد.

وی با بیان اینکه دنیای آینده متعلق به افرادی است که همواره خود را به روز رسانی می کنند، ادامه داد: فیلمی هم چون «سریال مظنون» را باید هر فردی ببیند زمانی موضوعاتی شبیه این فیلم، علمی تخیلی بود اما اکنون به واقعیت تبدیل شده است.

حجت‌الاسلام انبیایی با بیان اینکه پیام رسان ها به راحتی قابل هک شدن هستند، ادامه داد: در عصر حاضر بدون ابزار دیجیتال نمی توان زندگی کرد اما باید با نحوه استفاده از آنها آشنایی داشته باشیم.

مشاور شورای عالی فضای مجازی کشور افزود: رسالت ما ارائه آموزش و آگاهی به مردم حاشیه شهرها و کودکان است که به دلیل نداشتن اطلاعات و سواد رسانه ای و نحوه استفاده از تلفن های همراه، آینده خود را به خطر انداخته اند.