زنجان- ایرنا- مدیرکل دفتر امور فرهنگی وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه پروانه فعالیت حرفه‌ای باشگاه‌های فوتبال بدون مسوول فرهنگی صادر نمی‌شود گفت: این باشگاه‌ها اگر پروانه حرفه‌ای نگیرند نمی‌توانند در مسابقات برون مرزی و باشگاه‌های آسیا بازی کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام علی احدی چهارشنبه در نشست با هیات‌های ورزشی استان زنجان افزود: باشگاه‌های پرطرفدار استقلال و پرسپولیس هم مسوول فرهنگی ندارند اما قرار است در آینده نزدیک ۱۴ تیم لیگ برتری فوتبال مسوول فرهنگی خود را معرفی کنند تا در ادامه کارهای فرهنگی هدفمند در این تیم‌ها آغاز شود.

وی با تاکید بر اینکه باید ساختار فرهنگی در ورزش وجود داشته باشد تا باشگاه‌ها بتواند مجوز حرفه ای دریافت کنند، گفت: نباید از تاثیر فرهنگی هیات‌های ورزشی غافل شد و به‌همین دلیل هیات‌های ورزشی استانی باید مسوول کمیته فرهنگی داشته باشند.

با بیان اینکه به فدراسیون‌ها اعلام شده ۱۰ درصد اعتبارات باید در بخش فرهنگی هزینه شود گفت: طبق تفاهم‌نامه با فدراسیون‌ها، هیات‌های استانی هم باید ۱۰ درصد بودجه خود را صرف کارهای فرهنگی کنند.
پیش از این و در بررسی‌ها مشخص شد فعالیت فرهنگی بیش از ۸۰ درصد فدراسیون‌ها ناچیز است.

مدیر کل فرهنگی وزارت ورزش و جوانان گفت: بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی همه فدراسیون‌های ورزشی باید کمیته فرهنگی داشته باشند.

حجت الاسلام احدی، با بیان اینکه هم اکنون بزرگترین شبکه فرهنگی و ورزشی در کشور راه اندازی شده است، گفت: بیش از ۳۰ فدراسیون ورزشی کمیته فرهنگی دارند که دوره های آموزشی لازم را سپری گذراندند.