نیویورک – ایرنا- یک مقام ارشد دولت آمریکا در گفتگو با شبکه خبری ان بی سی نیوز افشا کرد پس از به صدا درآمدن آژیر خطر در سراسر تل‌آویو، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا که به منطقه غرب آسیا (خاورمیانه) و سرزمین های اشغالی فلسطین سفر کرده است، برای مدت کوتاهی مجبور شد تا به یک پناهگاه هوایی اسرائیل برود.

به گزارش ایرنا، شبکه خبری ان بی سی نیوز آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی گزارش داد، دود، ظاهراً از یک پرتابه رهگیری شده، در آسمان بالای هتلی که بلینکن در آن اقامت داشت، دیده می شد. بلندگوی داخل ساختمان به همه گفت که داخل ساختمان بمانند.

یکی از دیگر از مقامات آمریکایی نیز گفت این موشک توسط گروه حزب الله مستقر در لبنان شلیک شده است. ارتش رژیم اسرائیل در این خصوص اظهار نظری نکرده است.

تقریبا ۱۰ دقیقه پس از به صدا درآمدن آژیر های خطر در سرااسر تل آویو، پیام پایان خطر منتشر شد.

بلینکن در یازدهمین سفر خود به منطقه از زمان آغاز جنگ غزه، از اسرائیل خواست تا به دنبال توافقی برای پایان دادن به جنگ و آزادی ده ها اسیر باشد.

وزیر خارجه دولت جو بایدن  پس از دیدار با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر و دیگر مقامات بلندپایه اسرائیل ادعا کرد که آنها را تحت فشار قرار داده است تا اجازه ارسال کمک های بشردوستانه بیشتر به غزه را بدهند و مجدداً هشدار داد که عدم انجام این کار می تواند منجر به کاهش کمک های نظامی آمریکا به این رژیم شود.

بلینکن در گفتگو با خبرنگاران ادعا کرد: "پیشرفت هایی صورت گرفته است که خوب است، اما باید پیشرفت بیشتری حاصل شود."

او مدعی شد: اسرائیل به اکثر اهداف راهبردی خود در مورد غزه دست یافته است، اما این اهداف به قیمت سنگین غیرنظامیان فلسطینی در غزه تمام شده است.

وزیر خارجه آمریکا گفت: «اکنون زمان تبدیل این موفقیت ها به یک موفقیت استراتژیک پایدار است و واقعاً دو کار باقی مانده است: گروگان ها آزاد شوند و پایان جنگ  با درک دوره پس از آن.»

این یازدهمین سفر وزیرخارجه آمریکا به سرزمین‌های اشغالی از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر ۲۰۲۳ تا کنون به شمار می‌رود. بلینکن به بهانه اینکه امید برای دستیابی به آتش بس کم رنگ شده است، در هفته‌های اخیر سفر به منطقه را متوقف کرده بود.

سامی ابوزهری، از رهبران جنبش حماس و رئیس اداره سیاسی این جنبش در خارج درباره این سفر گفته است: توجه به اصرار دولت آمریکا بر تامین چندین تن بمب برای رژیم اشغالگر و اتخاذ شروط آن در مذاکرات، هیچ اعتماد و اتکایی به سفر آنتونی بلینکن به منطقه وجود ندارد.

این مقام حماس تاکید کرده است: تا زمانی که آمریکا دست از این موضع برندارد شریک رژیم اشغالگر باقی خواهد ماند نه میانجی.

حملات اسرائیل با حمایت‌های نظامی و امنیتی واشنگتن، تاکنون بر اساس اعلام وزارت بهداشت غزه به شهادت بیش از ۴۲ هزار و ۵۰۰ نفر منجر شده است و همچنین ۹۹ هزار و ۵۴۶ نفر مجروح شده‌اند.

رژیم اسرائیل از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) و در پی ناکامی در عملیات طوفان الاقصی از سوی گروههای مقاومت فلسطینی به رهبری حماس، جنگ ویرانگری را علیه ساکنان نوار غزه به راه انداخته است که بر اثر آن، افزون بر ویرانی‌های عظیم و قحطی مرگبار، بیش از هزاران فلسطینی که بیشتر آنها زن و کودک هستند، شهید و زخمی شده‌اند.

تل آویو با تحقیر جامعه بین المللی و نادیده گرفتن قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل برای توقف فوری جنگ و دستورات دیوان بین المللی دادگستری درباره ضرورت جلوگیری از نسل کشی و بهبود وضعیت فاجعه بار انسانی در غزه همچنان به جنایات خود در این منطقه ادامه می‌دهد.