تهران – ایرنا – وزارت بهداشت لبنان اعلام کرد شمار شهدای تجاوز اخیر رژیم صهیونیستی به ۲ هزار و ۵۷۴ شهید و ۱۲ هزار و یک مجروح افزایش یافته است.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از رسانه‌های لبنانی، وزارت بهداشت این کشور همچنین تاکید کرد: در ۲۴ ساعت گذشته، ۲۸ تن شهید و ۱۳۹ نفر دیگر زخمی شده‌اند.

«ناصر یاسین» وزیر محیط زیست و رئیس کمیته وضعیت فوق العاده دولت لبنان در این باره گفت: در ۲۴ ساعت گذشته، رژیم صهیونیستی ۷۴ حمله هوایی به مناطق مختلف لبنان انجام داده است که اکثر این حملات، مناطق جنوبی و نبطیه را هدف قرار داده است.

ناصر یاسین افزود: رژیم اشغالگر از ابتدای تجاوز به لبنان تاکنون ۱۰ هزار و ۸۴۹ بار به خاک لبنان حمله کرده است.

از سوی دیگر، وزارت بهداشت لبنان در گزارشی درباره وضعیت آوارگان گفت: تاکنون یک هزار و ۹۷ مرکز برای اسکان آوارگان ایجاد شده است که ظرفیت ۹۲۲ مرکز به طور کامل پر شده است.

این گزارش می‌افزاید: شمار آوارگان ثبت شده در اردوگاه ها و مراکز اسکان آنها، به ۱۹۱ هزار و ۵۰۳ نفر افزایش یافته و بیشترین آمار اسکان آوارگان متعلق به استان جبل لبنان در جنوب و شهر بیروت است، اما پیش بینی می‌شود آمار آوارگان، بسیار بیشتر از رقم فوق باشد.

به گزارش ایرنا، ارتش رژیم صهیونیستی صبح دوشنبه دوم مهر حملات گسترده به مناطق مختلف جنوب لبنان را آغاز کرد که تا این لحظه نیز همچنان ادامه دارد.

حزب‌الله لبنان در مقابل هدف قرار گرفتن غیرنظامیان در این کشور سکوت نکرده است؛ حزب الله از همان دقایق اولیه، عملیات‌های متعدد علیه مواضع و شهرک‌های صهیونیست نشین در شمال فلسطین اشغالی را در دستور کار قرار داد و طی روزها و ساعت های گذشته با پرتاب صدها موشک، مواضع رژیم صهیونیستی را موشک باران کرده است و همچنین به شکار نظامیان و ادوات زرهی اشغالگران در نبرد زمینی ادامه می‌دهد.