تهران - ایرنا - رئیس جمهور با صدور پیامی، شهادت عالم مجاهد شهید سید هاشم صفی‌الدین رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان را به محضر مقام معظم رهبری، ملت‌های سرافراز لبنان و فلسطین، هم‌رزمانش در جبهه مقاومت، خاندان بزرگوارش و همه آزادگان جهان تسلیت گفت.

به گزارش ایرنا، مسعود پزشکیان چهارشنبه شب دوم آبان ۱۴۰۳ در پیامی به مناسبت شهادت سید هاشم صفی‌الدین رئیس شورای اجرائی جنبش حزب‌الله تصریح کرد: این بزرگ‌مرد عرصه جهاد و شهادت با الهام از مکتب عاشورا، شجاعانه همه زندگی خود را وقف دفاع از مردم مظلوم فلسطین و لبنان و تقویت جبهه مقاومت نمود و آثار درخشانی از مجاهدت و مقاومت در راه اسلام و مبارزه با ظلم و ستم برجا گذاشت که برای همیشه درخشان و الهام‌بخش باقی خواهد ماند.

متن پیام رئیس جمهور به شرح زیر است:

بسم ‏الله الرحمن الرحیم

وَالَّذِینَ هَاجَرُوا فِی سَبِیل‏اللَّهِ ثُمَّ قُتِلُوا أَوْ مَاتُوا لَیرْزُقَنَّهُمُ اللَّهُ رِزْقًا

شهادت عالم وارسته و مجاهد خستگی‏‌ناپذیر جناب آقای سیدهاشم صفی‏‌الدین، رئیس شورای اجرایی حزب‏‌الله لبنان، اگرچه برای محور مقاومت، ملت لبنان و همه‌ انسان‏های آزاده جهان خسرانی بزرگ است، اما قطعاً فصل جدیدی از مقاومت و مجاهدت علیه اشغالگران صهیونیست را رقم خواهد زد.

این بزرگ‌مرد عرصه جهاد و شهادت با الهام از مکتب عاشورا، شجاعانه همه زندگی خود را وقف دفاع از مردم مظلوم فلسطین و لبنان و تقویت جبهه مقاومت نمود و آثار درخشانی از مجاهدت و مقاومت در راه اسلام و مبارزه با ظلم و ستم برجا گذاشت که برای همیشه درخشان و الهام‏‌بخش باقی خواهد ماند.

دشمن صهیونیستی پس از به شهادت رساندن دبیرکل فقید حزب‏‌الله لبنان، شهید سیدحسن نصرالله، به زعم خود با ترور ناجوانمردانه این مجاهد بزرگ کوشید در رهبری و هدایت این جنبش وقفه جدی ایجادکند اما بحمدالله شجره طیبه مقاومت از حیات و رشد باز نمی‌ایستد و خون شهدا تداوم بخش این حرکت و نهضت خواهد بود. امروز می‏‌بینیم که حزب‏‌الله مستحکم‌تر و مقاوم‌تر از قبل است و قدرتمندانه‌تر اهدافش را دنبال می‌کند و ضرباتی سخت بر پیکر اشغالگران وارد می‌کند.

اینجانب شهادت این عالم مجاهد را محضر مقام معظم رهبری، ملت‏‌های سرافراز لبنان و فلسطین، هم‌رزمانش در جبهه مقاومت، خاندان بزرگوارش و همه‌ آزادگان جهان تسلیت می‏‌گویم. بی‏‌شک تا زمانی که ظلم و جنایت و اشغالگری علیه ملت مظلوم فلسطین و لبنان ادامه داشته باشد، مقاومت و جهاد علیه متجاوزان صهیونیست و حامیان آن روز‏به‏‌روز تقویت خواهد شد.

مسعود پزشکیان
رئیس جمهوری اسلامی ایران