همدان- ایرنا- استاندار همدان گفت: امروز این مقاومت و ایستادگی زمینه‌ساز حرکات بزرگ و نشان دهنده این است که ملت‌های مسلمان با اراده‌های پولادین و محکم و توکل به خدا در مقابل دشمنان ایستاده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ «حمید ملانوری‌شمسی» چهارشنبه شب در دومین سالگرد شهید مدافع امنیت شهید «علی نظری» در مسجد جامع ملایر اظهار کرد: تحلیل‌گران دنیا با تعجب اعتراف می‌کنند کشوری که اطرافش همه جنگ است، چگونه روی پای خود ایستاده است.

وی خاطرنشان کرد: شهدا ناظر و حاضر در کنار همه ما بوده و خودشان دعوت کننده ما در این مراسم‌ها هستند و برکت خدمت به شهدا را باید قدر دانست.

ملانوری شمسی افزود: از صدر اسلام تاکنون فرهنگ ایثار و شهادت ادامه داشته و بیمه مکتب اسلام و مسیر حق است و امروز می‌بینیم بعد از گذشت سالها از دوران دفاع مقدس، با تفحص پیکرهای معطر شهدا همچنان ارادت مردم به شهدا روز به روز بیشتر می‌شود.

استاندار همدان با بیان اینکه این همان امتداد مسیر ارزشمند شهادت است، ادامه داد: باب شهادت امروز هم باز است، در عین حال که شهادت نصیب هر کسی نمی‌شود و نصیب بندگان خاص و خالص خدا و کسانی که اهل معامله با خدا هستند، می‌شود.

ملانوری با اشاره به اینکه مردم ایران همچنان پای آرمان‌های خود ایستاده و از اول انقلاب تا به امروز انقلاب را رها نکردند و در برابر همه مشکلات ایستادند، بیان کرد: بعد از عملیات وعده صادق ۲ و شایعات روانی دشمن، در روز جمعه تاریخی و نماز جمعه تهران، رهبر فرزانه انقلاب با اقتدار و استوار در این نماز جمعه شرکت کردند و مردم نیز همچون سیل خروشان آمدند.

وی یادآور شد: یکی از بزرگترین ویژگی‌های شهدا این بود که میدان جهاد را میدان عبودیت خدا می‌دانستند و با دعا، توسل، ذکر و گریه‌های شبانه در مسیر حق عبادت می‌کردند و از خدا یاری می‌خواستند.

استاندار همدان رضایت‌مندی از تقدیر الهی و پیشی گرفتن در جهاد و شهادت را از دیگر ویژگی‌های شهدا دانست و گفت: امروز جبهه مقاومت در تقابل با یک رژیم سفاک، کودک‌کش و وحشی نیست، بلکه به معنای واقعی تقابل حریت، آزادگی و تمامیت الهی بودن در برابر یک ظلم است.

وی قدرت و ابهت ایران را نشات گرفته از خون شهدا و رهبری مدبرانه امامین انقلاب و ایستادگی مردم ایران دانست و خاطرنشان کرد: امروز در پاسخ به همه تحلیل‌های دشمن و تحلیل‌گران جهان، با صلابت اعلام می‌کنیم که ایران بزرگترین حریف رژیم صهیونیستی است و به فرموده امام راحل؛ آمریکا و اسرائیل هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند.

استاندار همدان ادامه داد: رژیم صهیونیستی باید بداند که امروز به برکت خون شهدا یکی از قدرتمندترین کشورهای منطقه هستیم و حتی در تصمیم گیری‌های منطقه نظر ایران تعیین کننده است و هیچ تصمیمی بدون مداخله ایران به نتیجه نمی‌رسد.

دفاع مقدس یک دانشگاه کامل برای ملت ایران است

ملانوری با بیان اینکه ایران یکی از موثرترین کشورها است، بیان کرد: دوران دفاع مقدس یک دانشگاه به تمام معنا برای ایران است و این دانشگاه کامل به ما یاد داد که روی پای خود بایستیم.

به گفته وی؛ هر کشوری اگر تحت این تحریم‌های ظالمانه بود، تا الان فروپاشیده بود و صحنه جهاد برای کشور ما هیچ وقت بسته نیست و جهاد همیشه باقی است و حضور جهادگران در هر صحنه باید ظهور و بروز پیدا کند.

استاندار همدان در ادامه بر لزوم توجه ویژه به اقتصاد و معیشت تاکید کرد و گفت: سرمایه‌های پولی که امروز در دست مردم است، چند برابر ظرفیت‌های دولتی است و باید از همه این ظرفیت‌ها و سرمایه‌ها برای شکوفایی اقتصاد کشور استفاده کرد.

ملانوری خاطرنشان کرد: همه مدیران وظیفه دارند با تسهیل‌گری، آرام‌سازی، راهنمایی، سیاست‌گذاری و نظارت مسیر را برای مردم باز کنند و نشاط اجتماعی ایجاد کنند.

وی گفت: میدان جهاد امروز میدان جهاد اقتصادی است و طبق بیانات رهبر معظم انقلاب، اقتصاد مقاومتی به عنوان نسخه شفابخش در درمان‌های اقتصادی کشور است و چکیده آن، مردمی شدن اقتصاد است.

وی با اشاره به اینکه امروز در بسیاری از آسیب‌های اجتماعی رنج می‌بریم و دغدغه ازدواج، فرزندآوری و جوانی جمعیت داریم، افزود: ما دارای فرهنگی غنی هستیم و باید علت‌ها را پیدا کنیم.

استاندار همدان اظهار کرد: این سرزمین یک اردوگاه بیشتر نیست و یک فرمانده بیشتر ندارد، پس باید تلاش کنیم که همه را به این اردوگاه جذب کنیم.

به گزارش ایرنا؛ دومین سالگرد شهادت شهید مدافع امنیت سرگرد پاسدار شهید «علی نظری» شامگاه چهارشنبه با حضور استاندار همدان، معاونان وی، امام جمعه و فرماندار ویژه ملایر، نمایندگان مجلس، نیروهای نظامی و انتظامی، مدیران استانی و شهرستانی، خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران و اقشار مختلف مردم در مسجد جامع ملایر برگزار شد.

در این آئین از مستند «مجاهد گمنام» روایتی از کودکی تا شهادت شهید نظری رونمایی شد.

سرگرد پاسدار «علی نظری» از نیروهای سپاه ناحیه ملایر شامگاه چهارشنبه چهارم آبان سال ۱۴۰۱ در جریان تلاش برای تامین نظم و امنیت جامعه به ضرب گلوله اغتشاشگران به درجه رفیع شهادت نایل آمد.

پاسدار شهید نظری متولد سال ۱۳۶۹ و دارای یک فرزند دختر است.