شیراز - ایرنا - سرپرست  مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کازرون گفت: برداشت انار از هزار و ۸۰۰ هکتار از باغ‌های این شهرستان آغاز شده است و تا پایان آبان ماه ادامه دارد.

فرهمند آقایی پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: میانگین تولید انار در باغ‌های شهرستان کازرون ۴۰تن در هکتار است و پیش‌بینی شده امسال حدود ۷۰هزار تن از این محصول برداشت و به بازار مصرف عرضه شود.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کازرون ادامه داد: این شهرستان دومین قطب تولید انار در استان فارس است و محصول انار آن افزون بر سایر نقاط استان به استان‌های هم‌جوار و کشورهای حوزه خلیج فارس صادر می‌شود.

به گفته او؛ عمده‌ترین ارقام انار تولیدی در شهرستان کازرون شامل رباب، بریت، اتابکی و میخوش است که رقم رباب مرغوب‌ترین آن‌ها به شمار می‌رود.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کازرون اضافه کرد: از ارقام جدید که در سال‌های اخیر کشت شده می‌توان به رقم واندرفول اشاره کرد که یک رقم تجاری و مناسب صادرات است و با توجه به نبود صنایع فرآوری کافی در محصول انار، از سرمایه گذاران برای راه‌اندازی صنایع تبدیلی حمایت می‌شود.

آن طور که آقایی می‌گوید از این محصول تولیدی افزون بر محصول تازه‌خوری در تهیه رب انار ،آب انار لواشک و دیگر فرآورده‌ها استفاده می شود.

کازرون از شهرستان‌های غربی فارس است و فاصله آن با شیراز حدود ۱۴۳کیلومتر است.