اردبیل-ایرنا- رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی با اشاره به ششمین دوره آمارگیری بخش کشاورزی گفت: آمار و اطلاعات دقیق نقش اساسی در برنامه‌ریزی درست و منطقی دارد و لازم است متولیان طرح آمارگیری در استخراج آمار دقیق و مستند اهتمام جدی داشته باشند.

داود شایقی روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: استان اردبیل با تولید چهار میلیون تن انواع محصولات کشاورزی و دامی به عنوان یک استان دارای ظرفیت قوی در بخش کشاورزی شناخته شده که لازم است بیش از گذشته بخش خصوصی در این بخش بیش از پیش اقدام به سرمایه‌گذاری کند.

وی افزود: یکی از مواردی که باید مورد توجه دستگاه‌های اجرایی و مدیران دولتی استان اردبیل قرار بگیرد توجه و شناسایی طرح‌های توجیه‌دار تولیدی و اشتغالزا است که این طرح‌ها باید به خوبی و با بررسی‌های کارشناسی احصا شده و برای سرمایه‌گذاری به فعالین بخش خصوصی معرفی شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل با اشاره به اهمیت و جایگاه گردآوری آمار و اطلاعات دقیق و نقش آن در برنامه‌ریزی درست و منطقی گفت: خطا در این حوزه خروجی مطلوبی را به همراه نخواهد داشت و قطعا ضرورت دارد متولیان این امر در دستیابی به آمار دقیق و مستند اهتمامی جدی داشته باشند.

وی گردآوری این آمار و اطلاعات را مستلزم تلاش و جدیت آمارگیران و احساس مسئولیت آنها برشمرد و اظهار کرد: در کنار مبنا قرار دادن آمار صحیح باید دوراندیشی و برنامه‌ریزی نیز در رسیدن به اهداف توسعه‌ای مورد توجه قرار گیرد تا بدون انحراف بتوان به هدف‌گذاری مطلوب دست پیدا کرد.

شایقی با اشاره به سابقه دیرین آمارگیری در کشور با تکیه بر روش‌های متنوع و مدرن اظهار کرد: در همین ماه جاری ششمین آمارگیری بخش کشاورزی همزمان با سراسر کشور در استان اردبیل نیز آغاز می‌شود که تلاش بر جمع‌آوری اطلاعات دقیق و به روز است تا برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری در بخش کشاورزی به صورت کمی و کیفی مورد توجه قرار گیرد.

وی بیان کرد: در مدت ۴۵ روز تمام دستگاه‌ها و متولیان بخش کشاورزی درگیر این موضوع خواهند بود و ضرورت دارد با احساس مسئولیت در این عرصه ورود پیدا کرده و بتوانیم به سنجش و ارزیابی دقیق در این بخش کمر همت ببندیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل بیان کرد: در برنامه هفتم توسعه اهداف کمی و کیفی در رشد و توسعه اقتصادی کشور مورد توجه قرار گرفته و در استان اردبیل نیز این آمار و اطلاعات می‌تواند مبنای درست برنامه‌ریزی یک دهه آینده باشد.